• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Anonym (fy)

Har följt tråden det senaste och ser hur bra det blivit för er!
    Jag tänkte slänga in en bild för att fråga vad ni tror om min hemska mage, jag vill inget hellre än att få bort hängt och allt löst men har inte råd att bekosta det själv. Tror ni det är någon ide för mig att gå till Vc? Tror ni läkaren skickar en remiss vidare?
    Jag är fortfarande överviktig med ett Bmi på 26,5 så ska gå ner mer men just nu står jag still och är bara ledsen över hur magen ser ut. 

• OnlyZ

Tycker att din mage ser ut ungefär som min gjorde.. Och för mig var det iallafall inga problem =) Boka en tid på vc gör absolut ingen skada.. =)

• t h o w e

Jag hoppas att jag inte sabbar nåt med bukplastiken nu, jag blev akutopererad för tarmvred för två dagar sen, vilket gör att jag inte kan ha gördeln på mig. :(

• OnlyZ

Varför kan du inte ha gördeln på dig? Jag har opat mig för tarmvred tre ggr, två av dessa har jag haft gördeln på mig.. Det är inga problem.. 

• t h o w e

Jo, bukplastiken har precis slutat göra ont. Och titthålen gör jätteont på sidan och vid revbenen, precis där gördeln sitter åt som mest..

Det är bara hoppas att inget sabbas för att jag inte kan ha gördeln.

• OnlyZ

Va jobbigt =/ Men har du inte den gördeln med kardborrband? Kanske kan du då sätta den lite lösare där du har som ondast.. Det e ju ganska viktigt att ha gördeln.. 

• t h o w e

Jo, jag har gördeln med karborrband. Ah, jag rör mig inte så mkt nu iaf, så om nån dag kan jag nog ha den iallafall

• Anonym (fy)
    OnlyZ skrev 2014-02-19 14:17:12 följande:
    Tycker att din mage ser ut ungefär som min gjorde.. Och för mig var det iallafall inga problem =) Boka en tid på vc gör absolut ingen skada.. =)
    Tack det gav mig lite hopp :) ska bara våga mig på att ringa Vc någon dag framöver.
Svar på tråden Bukplastik..