• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ

Min var rätt lik denna:
    www.spanx.com/shop/spanx/shapewear/boostie-yay-comfy-corset-zid38-1904/cat-38-catid-tn_spx_sw&var_id=38-1904&_t=pfm%3Dcategory

Att din navel är svart låter ju lite udda.. Jag har svårt att förstå riktigt hur du menar, men det kanske är gammalt blod eller nått? Elr ett blåmärke.. Dom flyttade även på min navel, är inte alls näjd med hur den ser ut, den e för djup, och så är ärret runt om så tydligt och ärret under naveln har typ lagt sig som en kant.. Inte alls snyggt =/

• Anonym (Undrar)

Alla ni som fått operation godkänt genom landstinget, hur har era magar sett ut?
    Är det någon som kan tänka sig lägga ut en bild?

Jag frågade min läkare (västmanland) vad som krävs för att kunna få en operation betalt av landstinget.
    Men hon sa att man godkänner inte operationer genom landstinget längre.

• 7 michelingodingar

OnlyZ nej inget blåmärke, dr naveln sitter är det helt svart, kan ju vara gammalt blod men det ser konstigt ut :-/

Anonym (Undrar) skrev 2014-02-13 11:09:32 följande:
    Alla ni som fått operation godkänt genom landstinget, hur har era magar sett ut?
    Är det någon som kan tänka sig lägga ut en bild?

Jag frågade min läkare (västmanland) vad som krävs för att kunna få en operation betalt av landstinget.
    Men hon sa att man godkänner inte operationer genom landstinget längre.
    Så här såg jag ut

Och så här ser jag ut efter operationen

• OnlyZ

När ska du träffa någon nästa gång? Om det är lång tid tills dess kanske du ska be om att få en tid tidigare och kolla upp det?

• Anonym (Undrar)
    7 michelingodingar skrev 2014-02-13 11:30:24 följande:
    OnlyZ nej inget blåmärke, dr naveln sitter är det helt svart, kan ju vara gammalt blod men det ser konstigt ut :-/

Så här såg jag ut

Och så här ser jag ut efter operationen

Det måste kännas skönt att fått bort hänget :) härligt :)

Jag har inte så mycket häng. mäter ca 3cm. 
    men massa deg på magen. 
  • 7 michelingodingar
    OnlyZ skrev 2014-02-13 11:37:31 följande:
    När ska du träffa någon nästa gång? Om det är lång tid tills dess kanske du ska be om att få en tid tidigare och kolla upp det?
    Jag ska dit på måndag så väntar tills dess. 
    Anonym (Undrar) skrev 2014-02-13 11:39:48 följande:
    Det måste kännas skönt att fått bort hänget :) härligt :)

Jag har inte så mycket häng. mäter ca 3cm. 
    men massa deg på magen. 
    Ja det är jätteskönt, ångrar inte en gång att jag gjort operationen
  • Anonym (Undrar)
    7 michelingodingar skrev 2014-02-13 12:01:46 följande:
    Jag ska dit på måndag så väntar tills dess. 

Ja det är jätteskönt, ångrar inte en gång att jag gjort operationen
    Förstår det verkligen.

Min mage har inte en chans att få det fixat genom landstinget eller hur?
    har gått från bmi 31,2 till 22,8.

• 7 michelingodingar
    Anonym (Undrar) skrev 2014-02-13 12:14:26 följande:
    Förstår det verkligen.

Min mage har inte en chans att få det fixat genom landstinget eller hur?
    har gått från bmi 31,2 till 22,8.

Jag tror tyvärr inte heller att de kommer godkänna det Men du kan ju alltid göra ett försök, du kan ju inte få mer än ett nej!!

Igår var jag på återkontroll hos kirurgen. Allt ser bara fint ut tyckte han men det är, som jag var lite orolig för, dålig cirkulation i min navel. Nu ska jag tvätta den morgon och kväll med tvål och vatten och lufta så trodde han att det skulle ordna sig annars skulle jag höra av mig. 
    Hans största "problem" var att han hade fått min navel snett och att jag fortfarande hade för mycket fett på höger sida Obestämd
Svar på tråden Bukplastik..