• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Anonym (Ska göra)

Hej, har inte läst tråden.
    Har vart hos en läkare på carlanderska i Gbg Vi prata o han mätte o vägde . Vägde då 78 kg och var tvungen att gå ner till 74. Har jordens häng efter 2 graviditeter. Fast det var längesen, och ska ju inga barn ha mer så jag tyckte det var dags. Jag tänkte göra en med lokalbedövning. Någon som gjort det? Är superskraj att sövas. Ska tillbaka till läkaren nu den 17, så får vi ser hur mycket jag gått ner. Sen blir väl själva op till hösten någon gång.

Ska betala min själv 35 000 kr. Vad betalade ni som fick betala själva? 

• Ölandstokan

Oj lokalbedövning... Tufft gjort av dig
    Hoppas du blir godkänd nu då för en op.
    Själv får jag min av landstinget

• Ölandstokan

Nu har jag gjort min op, det gick inte då bra, fick en kraftig blödning så jag fick en akut op några timmar senare aj aj aj... Inget kul alls hör av mig igen när jag får komma hem, blöder fortfarande för mkt i dränen för att få åka hem. Kul midsommar med andra ord. :-/

• Anonym (Ska göra)
    Ölandstokan skrev 2013-06-10 12:35:00 följande:
    Oj lokalbedövning... Tufft gjort av dig
    Hoppas du blir godkänd nu då för en op.
    Själv får jag min av landstinget
    Ja jag vågar inte sövas..Jo jag ska bara ner 2 kg till innan jag ska göra min op. Vägde 78 när jag var hos läkaren, och han sa att jag skulle ner till 74. Har inte ens kollat med landstinget om jag skulle få den betald..
  • OnlyZ
    Ölandstokan skrev 2013-06-19 17:52:56 följande:
    Nu har jag gjort min op, det gick inte då bra, fick en kraftig blödning så jag fick en akut op några timmar senare aj aj aj... Inget kul alls hör av mig igen när jag får komma hem, blöder fortfarande för mkt i dränen för att få åka hem. Kul midsommar med andra ord. :-/

Men stackare! Precis samma sak hände mig när jag gjorde min gb op, det va hemskt! Hoppas det känns bättre nu, har du fått komma hem?
  • Ölandstokan

Hej alla ja nu har jag vart hemma några dagar och mår bra. Det har varit tufft men det går.

Ja om operationer är aldrig kul tur att man repar sig till Slut i alla fall. Var på återkontroll igår och det såg bra ut, behövde inte tömma mig på vätska och var inte så svullen Heller så jag är mkt nöjd med resultatet än så länge.

Ha det gått alla?

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • kitkat

Jag skulle bli kallad inom tre månader från februari. Har inte hört nåt.

Är så frustrerad.

Men Ölandstokan, usch, jag blir ju nästan rädd när jag läser om dig!
    Hur har det gått?

Only, hur har det gått?       

• kitkat

Idag fick jag kallelse. 29/7. Precis då barnvakten är bortrest. Ringde för att boka om. Hon var noga med att säga att vården och tillgången styr, inte patienten. Men fick tid 5/8. Dagen före en fyra dagars resa som vi skulle göra. Synd att det inte blir av! Men kan inte offra köplatsen för en resa.

• Anonym (vill med)

Ölandstokan men fy det lät inte alls något vidare med din operation

På torsdag är det dags. Jag ska på ett första läkarbesök för att se om jag får en remiss till kirurgen för en bedömning. Lite nervös vill jag lova men nu känns det så nära men ändå långt bort. Jag har väntat i flera år på det här så när jag tog steget och ringde så höll jag andan innan jag fick tiden till läkaren  
    Jag har gått ner 21 kg och har 14 kg ( gärna 20 kg men minst 14 kg till så är jag skitnöjd) till som jag skulle vilja gå ner. Jag har ett BMI på 30,5 nu men jag räknar med att det kan ta 3 månader innan jag får komma till kirurgen och sedan ytterligare 3 månader innan ev operation.

Jag kommer be om remiss till kirurgen i Västervik eller Kalmar, vill inte ta detta i Oskarshamn.
    Jag kommer dessutom se om jag kan få hjälp med bröstförminskning med lyft. Har jätteproblem med min byst och ryggen och nacken tar så mycket stryk, Jag har 85 H i stl

Men hur lång tid har ni ´fått vänta på att få komma till kirurgen för bedömning och sedan hur länge till för att få op-tid? Vad händer när operationen är gjord, är det något speciellt? Tänke jag har sett något om gördel och slangar med påsar osv.

Svar på tråden Bukplastik..