• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • 7 michelingodingar
    OnlyZ skrev 2014-03-12 14:23:23 följande:
    Men fy! Stackare =( Ja det kan ju göra fruktansvärt ont det där! 
    När jag hade min senaste infektion hade jag ett crp värde på över 300 så då mådde jag riktigt dåligt!
    Då var jag inlagd tills den sjönk.. Hoppas att det ser bättre ut imorgon så att du slipper bli inlagd.. Så tråkigt att hänga på sjukhus =P Har du feber nu? 
    Gode tid 300!! tack och lov är inte mitt så högt så jag hoppas det är en lindrig infektion jag fått, det hade gått från 50 igår till 84 idag. 
    Jag hoppas verkligen att det ser bättre ut i morgon, avskyr sjukhus. 
    Ja jag har en temp på 38,3 konstant men då har jag 36 i temp i normala fall så jag mår skit rent ut sagt
  • OnlyZ
    7 michelingodingar skrev 2014-03-12 14:29:53 följande:
    Gode tid 300!! tack och lov är inte mitt så högt så jag hoppas det är en lindrig infektion jag fått, det hade gått från 50 igår till 84 idag. 
    Jag hoppas verkligen att det ser bättre ut i morgon, avskyr sjukhus. 
    Ja jag har en temp på 38,3 konstant men då har jag 36 i temp i normala fall så jag mår skit rent ut sagt
    Jo jag var rätt väck! Det vill man inte gå igenom igen.. 

Jag kan förstå att du mår skit! Feber tar verkligen på krafterna! 
    Håller tummarna för dig!
  • OnlyZ

Kommer ihåg det så väl när läkarna skulle berätta vad mitt resultat var =P Mamma satt bredvid mig och hade precis berättat om sin skräckhistoria över hur dåligt hon hade mått när hon hade typ 70 eller nått.. Tillomed läkarna var chockade över att det var så högt och jag ändå vad så "ok" Hehe

• 7 michelingodingar

Tack alla tummar kan behövas just nu  

Ja, jag jobbar som läkarsekreterare och vet att de brukar höja på ögonen när det är uppåt 190 i CRP så 300 ja det var strongt att kunna stå upp

• 7 michelingodingar

Annars är jag jättenöjd! Har dessvärre lite "kärlekshandtag" på sidorna men de kanske går att träna bort  
    Alla som träffar mig är så imponerade och tycker att  kirurgen har gjort ett jättebra jobb samt att jag har blivit så smal och så fin Finns t  o m dem som inte känner igen mig när de möter mig ute

• OnlyZ

Va bra =) 
    Ja dom där kärlekshandtagen kan nog inte dom göra så mycket åt om dom inte fettsuger..  Och det ingår ju inte.. 
    Man ska ju vara glad att man inte fått såna där "hundöron" som vissa får.. 

• 7 michelingodingar

Nej, det gjorde ju inte det, lite synd att det inte ingick men jag är nöjd ändå  
    Ja, jag har läst om "hundöron" men det är inget som jag heller har sett att jag skulle ha fått. 

Är du nöjd med din operation?

• OnlyZ

Jo jag är nöjd.. Lite synd att naveln blev så djup och rätt ful =P Och att könshåret hamna så högt upp! haha men det går att leva med

• 7 michelingodingar

Haha ja jag tänkte samma sak att könshåret hamna ju typ uppe på magen Tungan ute

Idag hade CRP stigit till 96 så jag har precis kommit hem från akuten i Kalmar dit min läkare skickade mig men de fann ingen anledning att göra något så efter 4 timmar fick jag åka hem igen  
    Natten och morgonen idag har varit överjävlig, vilka smärtor jag haft fy fasen!! Smärtorna har dock avtagit de senaste timmarna men febern fortsätter. Min man fick ta ledigt för att köra in mig till sjukhuset. 
    Nu ska jag fortsätta med Penicillinet och i morgon ner till min vårdcentral för nytt blodprov. Idag kollade de så jag inte hade fått en inre blödning också men det fanns ingen, tack och lov!

Svar på tråden Bukplastik..