Anonym (vill med) skrev 2013-07-28 12:15:03 följande:
Ölandstokan men fy det lät inte alls något vidare med din operation
På torsdag är det dags. Jag ska på ett första läkarbesök för att se om jag får en remiss till kirurgen för en bedömning. Lite nervös vill jag lova men nu känns det så nära men ändå långt bort. Jag har väntat i flera år på det här så när jag tog steget och ringde så höll jag andan innan jag fick tiden till läkaren
Jag har gått ner 21 kg och har 14 kg ( gärna 20 kg men minst 14 kg till så är jag skitnöjd) till som jag skulle vilja gå ner. Jag har ett BMI på 30,5 nu men jag räknar med att det kan ta 3 månader innan jag får komma till kirurgen och sedan ytterligare 3 månader innan ev operation.
Jag kommer be om remiss till kirurgen i Västervik eller Kalmar, vill inte ta detta i Oskarshamn.
Jag kommer dessutom se om jag kan få hjälp med bröstförminskning med lyft. Har jätteproblem med min byst och ryggen och nacken tar så mycket stryk, Jag har 85 H i stl
Men hur lång tid har ni ´fått vänta på att få komma till kirurgen för bedömning och sedan hur länge till för att få op-tid? Vad händer när operationen är gjord, är det något speciellt? Tänke jag har sett något om gördel och slangar med påsar osv.
Vet inte om Kalmar gör bukop? tror ej det för dom jag känner som bor runt om Kalmar har fått göra sin i Oskarshamn. Vet även att dom fixar bröst i O-hamn.
Jag var på bedömning i Dec -12. Fick sedan tid redan i mars-13. men fick ju tyvärr avboka den tiden men det var ju ändå inte sån väntetid.
Det som händer efter op är att man har två slangar på båda sidorna som blod och sårvätska ska rinna ut i. Man är ganska orörlig och bedövad runt magen. Gördeln får du på plats på sjukhuset, du vaknar med den på.
Rinner det inte för mkt i påsarna får du åka hem dagen efter
Jag hade svårt att kissa efteråt och ont eftersom jag fick en blödning men då fick dom tappa mig lite då och då så trycket lättade lite
Vart bor du? vilket landsting tillhör du?