• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Ölandstokan

Hej hopp, var ett tag sedan jag skrev. Nu har jag fått en tid för op i Oskarshamn det blir den 17 juni, och jag skiter i att det är nu vid semestern vill bars få gjort den.

Läste om att någon ville få veta vad som gäller i Oskarshamn, så här står det på mitt papper som kirurgen skickade med igår på posten..

För en fullständig buk op med lossning av hela bukväggen, navelflytt och borttagning av överskottshud skall man minst minskat 40 kg i vikt, och ha minst 3 cm häng samt att BMI ej överstiger 26. Ligger man mellan 26-30 i BMI kan man ev få en liten buk op.

Jag är taggad men skit nervös, nu har jag ialla fall mer tid på mig att planera än förra gången jag blev erbjuden tid
    Ha det gott alla

• kitkat
    Ölandstokan skrev 2013-05-24 13:54:18 följande:
    Hej hopp, var ett tag sedan jag skrev. Nu har jag fått en tid för op i Oskarshamn det blir den 17 juni, och jag skiter i att det är nu vid semestern vill bars få gjort den. Läste om att någon ville få veta vad som gäller i Oskarshamn, så här står det på mitt papper som kirurgen skickade med igår på posten.. För en fullständig buk op med lossning av hela bukväggen, navelflytt och borttagning av överskottshud skall man minst minskat 40 kg i vikt, och ha minst 3 cm häng samt att BMI ej överstiger 26. Ligger man mellan 26-30 i BMI kan man ev få en liten buk op. Jag är taggad men skit nervös, nu har jag ialla fall mer tid på mig att planera än förra gången jag blev erbjuden tid Ha det gott alla

Fast det gäller nog i Oskarshamn. Jag får en full bukplastik utan viktnedgång. Har bmi 22. Blev fult snittad och felaktigt ihopsydd. Så jag har en påse på magen. Här gäller ett häng på fem cm. Och full bukplastik blir det pga att jag är riktigt slapp efter graviditet. (se bild tidigare i tråden)
  • Ölandstokan

Men fy så tråkit att det blev felsytt, har du mkt ont nu då och kommer du få en ny op?

Ja det är nog olika vart man än kommer och som du skrev beroende på vilken situation man är i, tex viktnergång, gravid mage osv.

• kitkat
    Ölandstokan skrev 2013-05-26 17:05:28 följande:
    Men fy så tråkit att det blev felsytt, har du mkt ont nu då och kommer du få en ny op? Ja det är nog olika vart man än kommer och som du skrev beroende på vilken situation man är i, tex viktnergång, gravid mage osv.

Beräknad tid för operation tre månader från mitten av februari. :-/ det är ju passerat... :-/ Jag har inte ont men skinnet ovanför snittet passar inte med skinnet under snittet. Det är draget snett. :-/ och läkaren skar mig snett också, uppifrån, snett nedåt. :-/
  • kitkat

#163 är min mage. Man ser det sneda snittet men hänget hänger i skuggan. :-/

• Ölandstokan
    kitkat skrev 2013-05-26 21:00:45 följande:
    #163 är min mage. Man ser det sneda snittet men hänget hänger i skuggan. :-/

Jag trodde du inte var op på den bilden, förstår att du väntar på din op nu. Vilket landsting sa du att du tillhörde? 

Jag såg en bild av en tjej på viktop sidan och hon var op i Oskarshamn, men det såg nästan ut som innan op och hon var besviken, börjar bli skraj nu för vad som väntar mig, vill ju inte behöva göra om operation.  
    (¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • Anonym (vill med)
    Ölandstokan skrev 2013-05-24 13:54:18 följande:
    Hej hopp, var ett tag sedan jag skrev. Nu har jag fått en tid för op i Oskarshamn det blir den 17 juni, och jag skiter i att det är nu vid semestern vill bars få gjort den.

Läste om att någon ville få veta vad som gäller i Oskarshamn, så här står det på mitt papper som kirurgen skickade med igår på posten..

För en fullständig buk op med lossning av hela bukväggen, navelflytt och borttagning av överskottshud skall man minst minskat 40 kg i vikt, och ha minst 3 cm häng samt att BMI ej överstiger 26. Ligger man mellan 26-30 i BMI kan man ev få en liten buk op.

Jag är taggad men skit nervös, nu har jag ialla fall mer tid på mig att planera än förra gången jag blev erbjuden tid
    Ha det gott alla

Tack för ditt svar, det var jag som undrade Det jag nu undrar är då om man MÅSTE ha gått ned 40 kg...... om det är mer regel än undantag...... När jag är klar med min viktnedgång så har jag gått ned 37,4 kg men jag har ett rejält häng på magen redan nu. En annan undran, vad menar de med en liten bukoperation?
    Så här ser min mage ut, vad tror ni är det för lite häng för att kunna få hjälp?

• Ölandstokan

Du kommer garanterat få en op fast skulle jag vart dig så skulle jag vänta. Dom kanske godkänner dig nu men tänk sen när du gå ner mer då blir det mer häng. Till mig sa dom att man helst ska vara viktstabil ett tag just pga att man ska slippa en op till. Men gå till Vc och be att de skickar en remis till kiurgen, lycka till

• Ölandstokan

OnlyZ  har du några bilder på resultatet nu när det gått ett tag?

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • OnlyZ

Jag kan ta bilder på fredag när jag ska byta tejp o allt =) Tror det blir på fredag i alla fall! Jag e jätte nöjd med mina ärr! Super smala och fina! Dom är ju röda fortfarande men det kommer ju att försvinna.. =)

Svar på tråden Bukplastik..