Ölandstokan skrev 2013-05-24 13:54:18 följande:
Hej hopp, var ett tag sedan jag skrev. Nu har jag fått en tid för op i Oskarshamn det blir den 17 juni, och jag skiter i att det är nu vid semestern

vill bars få gjort den.
Läste om att någon ville få veta vad som gäller i Oskarshamn, så här står det på mitt papper som kirurgen skickade med igår på posten..
För en fullständig buk op med lossning av hela bukväggen, navelflytt och borttagning av överskottshud skall man minst minskat 40 kg i vikt, och ha minst 3 cm häng samt att BMI ej överstiger 26. Ligger man mellan 26-30 i BMI kan man ev få en liten buk op.
Jag är taggad men skit nervös, nu har jag ialla fall mer tid på mig att planera än förra gången jag blev erbjuden tid
Ha det gott alla

Tack för ditt svar, det var jag som undrade

Det jag nu undrar är då om man MÅSTE ha gått ned 40 kg...... om det är mer regel än undantag...... När jag är klar med min viktnedgång så har jag gått ned 37,4 kg men jag har ett rejält häng på magen redan nu. En annan undran, vad menar de med en liten bukoperation?
Så här ser min mage ut, vad tror ni är det för lite häng för att kunna få hjälp?