Anonym (oxå) skrev 2013-12-02 15:21:37 följande:
Jag hade hudproblem och beskrev hur det blev och han tyckte att det var klart att vi skulle ta bort hud.
Om du får eksem eller klåda i hudveck så är det enklare att övertyga dem att göra det.
Ja det är det minsta jag får, vet inte hur många gånger jag fått sprickor och svampinfektioner både i magveck och under brösten

Min tanke var att OM jag måste övertala dem för att få hjälpen så kommer jag berätta vilka problem jag har med just sprickor, varmt, svettigt, kladdigt, hur det luktar och svampinfektioner samt om hur ont jag har i nacke, axlar och skuldror pga bysten. Dessutom det psykologiska är ju fruktansvärt jobbigt, jag kan räkna på en hand hur ofta jag varit i simhallen t ex med mina barn och hur jag sommar efter sommar vägrar åka till sjön med barnen för att jag ser ut som jag gör. Jag undviker gym och dessutom gympapass som innebär att jag måste hoppa p g a att huden magen slår mot mina lår och det låter
Men jag vet inte om detta som jag skrivit nu räcker få att få hjälp, jag har dessutom gått ner drygt 30 kg och fått 7 barn som gjort huden så slapp.
Min värld kommer gå under om jag inte får hjälp så jag vill vara förberedd när jag väl kommer dit för en bedömning.