• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ
    7 michelingodingar skrev 2014-01-13 15:13:42 följande:
    Hej på er!!

Idag träffade jag kirurgen i Kalmar. Jag behövde inte argumentera över huvudtaget inom 2 minuter så var allt klart och bukoperationen godkänd Jag kommer dessvärre få göra operationen i Oskarshamn men det får gå ändå huvudsaken att det blir av

Den där gördeln ni skriver om ska man köpa sån innan eller får man en sån på sjukhuset eller hur fungerar det?
    Grattis vad roligt!

Jag fick min gördel med det beror helt på vilket sjukhus man ska opas på, så det är bara att kolla upp, vanligast är att om man opas privat brukar man få den på köpet, och opas man genom landstinget får man köpa själv, men det varierar nog.. 
  • Erra

Jag undrar hur mycket/lös huden behöver vara utöver svett o klåda bekymren ?

Hur 'mäter' man hänget ?

Någon ?

• OnlyZ
    Erra skrev 2014-01-20 22:12:03 följande:
    Hur 'mäter' man hänget ?
    Någon ?
    Det är olika från olika kommuner.. De flesta brukar ha kriterierna uppskrivna på deras sida... 
  • OnlyZ
    t h o w e skrev 2014-01-20 22:13:54 följande:
    Det känns bra, lite pirrigt såklart!! :)
    Jo det e klart! Hoppas att det går fin fint! Lycka till!
  • OnlyZ
    Hur 'mäter' man hänget ?
    Någon ?
    Man stoppar en linjal under magen =P Typ.. På mitt sjukhus så va det 4 cm man skulle ha, jag hade 6 elr 8? Nu blev jag lite osäker =P .. Men det va inga problem iallafall, hade inte problem med klåda eller utslag..
  • 7 michelingodingar
    OnlyZ skrev 2014-01-13 17:26:42 följande:
    Grattis vad roligt!

Jag fick min gördel med det beror helt på vilket sjukhus man ska opas på, så det är bara att kolla upp, vanligast är att om man opas privat brukar man få den på köpet, och opas man genom landstinget får man köpa själv, men det varierar nog.. 
    Tack Ok ja jag får väl info innan operationen antar jag
    t h o w e skrev 2014-01-20 20:11:50 följande:
    Imorgon är det min tur för en bukplastik!! :)
    Lycka till, hoppas det går bra!! Berätta gärna sen hur det var och är
    Hur 'mäter' man hänget ?
    Någon ?
    Här mätte de inte alls, min husläkare kände på hänget men utöver det så inget mer, även hos kirurgen så mätte de inte hänget och han kände inte ens på det utan kollade bara hur det såg ut. 
    Där jag jobbade förut (på hälsocentral) så hade de kriterierna för hur läkarna skulle bedöma det och då var det ingenting om att mäta hänget. 
  • 7 michelingodingar

Om 14 dagar är det dags för min operation kommer läggas in dagen innan och om allt går bra får jag åka hem dagen efter operationen. 

Svar på tråden Bukplastik..