• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Delia

Flash Gordon: Aggresiv? Hur tänkte du nu?

Min huvudpoäng har hela tiden varit att oavsett vad som hänt så är det EN person det handlar om. Då tycker jag det är ganska löjligt att det ska slås på stora PKtrumman och att folk ska skrika om att man minsann inte får säga någonting i det här jävla landet längre.

• Flash Gordon
    Delia skrev 2012-12-13 11:58:25 följande:
    Flash Gordon: Aggresiv? Hur tänkte du nu?

Min huvudpoäng har hela tiden varit att oavsett vad som hänt så är det EN person det handlar om. Då tycker jag det är ganska löjligt att det ska slås på stora PKtrumman och att folk ska skrika om att man minsann inte får säga någonting i det här jävla landet längre.

Ja hur tänkte jag nu?! Oskyldig

Jaja, kämpa på du.

Vi får väl utgå då från att du inte tänker ursäkta dina felaktiga nedsättande omdömen om mamman.
  • Delia

Flash Gordon: Nedsättande felaktigheter? Är det nedsättande att tro att någon missförstått någonting? Tycker du det förstår jag verkligen varför du uppfattar mig som aggressiv och varför du tar vad en enda människa gör på så stort allvar. Där jag bor kallas det att överdriva.

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-13 12:14:07 följande:
    Flash Gordon: Nedsättande felaktigheter? Är det nedsättande att tro att någon missförstått någonting?  Där jag bor kallas det att överdriva.
    Där jag bor kallas din argumentationsteknik för bristfällig.
  • Delia

Bra grej det där med att citera men klippa och klistra lite hur man vill i citatet, vad kallas det?

• Flash Gordon
    Delia skrev 2012-12-13 12:14:07 följande:
    Flash Gordon: Nedsättande felaktigheter? Är det nedsättande att tro att någon missförstått någonting? Tycker du det förstår jag verkligen varför du uppfattar mig som aggressiv och varför du tar vad en enda människa gör på så stort allvar. Där jag bor kallas det att överdriva.

Så nu är det "tro" du kallar dina tidigare tvärsäkra påståenden?

OK, jag antar att det är det närmaste vi kan komma.  

Någon mamma missförstår en lärare, ni tror att afrikaner blivit kränkta av pepparkaksgubbar och skriker om att man snart inte får vara svensk i det här jävla landet längre.”

” Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.”

”Flash Gordon: Det var ju mamman som tog för givet att han inte fick vara pepparkaksgubbe för att folk skulle bli kränkta. Sen visade det sig att allt var ett missförstånd.”

• Delia

Flash Gordon: Ursäkta men exakt vad var det du hakade upp dig på nu? Ordet tro?

Den här diskussionen blir ju bara bättre och bättre.

Hur går det med ditt svarande på mina frågor anonym, någon framgång?

• KristenTjej84

God jul önskar den här vackra Lucia trion!! som inte har något emot pepparkaksgubbar:D

Personligen tycker jag också att det är larvigt att förbjuda pepparkaksgubbar..vad blir nästa förbud??

• Anonym
    Moonis skrev 2012-12-13 09:59:49 följande:
    Vet inte hur du lyckades få det till att jag jämställer mörkhyade med utvecklingsstöda och horor. Vi pratar om skällsord eller ord som andra kan ta illa upp av.
    Sen är det lustigt att bara för du inte tar illa upp över dessa orden så är det helt okej. Att andra kan må dåligt av orden och ta illa upp verkar du skita i. Empatin ligger verkligen inte på topp här inte.

Men bra, då kan jag kalla dig empatilös idiot för jag tar inte illa upp av att kalla dig det så därför är detta helt okej *ironi*

Hoppas du fattar poängen.

Nja nu hänger jag inte med riktigt. Du fär gärna kalla mig empatilös idiot men jag fattar inte hur du menar att DU  inte tar illa upp av att kalla mig det?

Och vad "negerbollen" (suck) anbelangar så är det ju en liten godsak som funnits massor med år och de som har kallat den "negerboll" i hela sitt liv och kanske skulle riskera att säga fel på fiket av gammal vana är ju äldre människor och snart ser naturen till att alla som någonsin sagt "negerboll" är stoft och aska! Då blir allt frid och fröjd

Och då kanske invandrare från Finland börjar ifrågasätta varför det finns en urttåkig, smaklös liten torr kaka som heter "Finsk pinne".! .
  • Flash Gordon
    Delia skrev 2012-12-13 13:11:26 följande:
    Flash Gordon: Ursäkta men exakt vad var det du hakade upp dig på nu? Ordet tro?

Den här diskussionen blir ju bara bättre och bättre.

Hur går det med ditt svarande på mina frågor anonym, någon framgång?
    Det är bara kul att se dig vrida och vända dig där du sitter på kroken.

Dina tröstlösa försök att släta över dina felaktiga påståenden om mamman. 
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!