• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • babylängtan20

mensen slutade sen hade vi sex sen blod sen inget sex igen sen lite blod inget sen lite blod vafan.. jävla kropp .

BIM 1 april :)  så redan nästa vecka är äl för hopnningsvis :)

• Gudinnan
    babylängtan20 skrev 2013-03-17 00:24:53 följande:
    mensen slutade sen hade vi sex sen blod sen inget sex igen sen lite blod inget sen lite blod vafan.. jävla kropp .

BIM 1 april :)  så redan nästa vecka är äl för hopnningsvis :)
    Låter som äl blödningar kommer det lite blod ?
    Jag hr haft så har så fortfarande.
    Men fick reda på att det var fretila blödningar som kom då man mäst var mognast för en graviditetet .
    Då ska man bara sexa på hehe   
    Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
  • babylängtan20
    Gudinnan skrev 2013-03-17 00:35:17 följande:
    Låter som äl blödningar kommer det lite blod ?
    Jag hr haft så har så fortfarande.
    Men fick reda på att det var fretila blödningar som kom då man mäst var mognast för en graviditetet .
    Då ska man bara sexa på hehe   
    alltså fick mens sen trodde jag den slutat i förrgår sedan så hade vi sex efteråt var det blod som kom ut sen imorse var det inget och efter sex igen fick jag blod nu är de knappt något :S inte mensfärg utan röött oc har fortfarande lite mensvärk efter mensen wierd :S 
    så ja de är knappt något utan mer blandat i flytningarna :s
    asså hur kommer det sig ? är de då ägget släpper? :)

• Gudinnan
    babylängtan20 skrev 2013-03-17 01:29:42 följande:
    alltså fick mens sen trodde jag den slutat i förrgår sedan så hade vi sex efteråt var det blod som kom ut sen imorse var det inget och efter sex igen fick jag blod nu är de knappt något :S inte mensfärg utan röött oc har fortfarande lite mensvärk efter mensen wierd :S 
    så ja de är knappt något utan mer blandat i flytningarna :s
    asså hur kommer det sig ? är de då ägget släpper? :)

Det är jag TS om du undrar hehe ..
    Alltså kan det vara mellanblödningar ?
    Eller så låter det mer som ägglossningen som jag skrev innan.
    Fretilblödningar kan vara i färgen röd eller bruna .. äntligen mer eller mindre och vara ca sådär 1 till 3 dagar fram tills ägglossningen börjar ta slut.

Första gången jag fick detta började jag fundera men googlade och hittade samma sak inte så vanligt så jag hade detta 2009 då började allt detta nämligen men det jag fick reda på var att man då just denna tid var mest fretil och DÅ skulle man sexa      
  • Gudinnan

Nu får vi se 22-23 har jag ägglossning men IDAG hade vi sex eller ja hmm igår nu är det en helt ny dag men undrar då om spermier kommer in 6-7 dagar innan så eller om dom helt enkelt kommer in innan ägglossningen finns det möjlighet att man blir gravid iaf ?
    Självklart ska vi ha mer o meeeeer sex men man e ju så nyfiken VILL ha en bebbe nuuuuu  

• babylängtan20
    Gudinnan skrev 2013-03-17 01:39:39 följande:
    Nu får vi se 22-23 har jag ägglossning men IDAG hade vi sex eller ja hmm igår nu är det en helt ny dag men undrar då om spermier kommer in 6-7 dagar innan så eller om dom helt enkelt kommer in innan ägglossningen finns det möjlighet att man blir gravid iaf ?
    Självklart ska vi ha mer o meeeeer sex men man e ju så nyfiken VILL ha en bebbe nuuuuu  
    jag tror de kan sparas innuti men in tror jag faktiskt inte de kommer :S vet inte haha vi med haft sex 2 dagar redan ;) kör fram tills efter ägglossning funkade sist innan vårt ma :)

ååh ja vi med men vi bakar ju första  :D nytt o spännande (3e om man räknar med mf:en)
  • MissKaos

Dom kan leva max 5dygn i dig. Oftast upp till 3.

Gudinnan skrev 2013-03-17 01:39:39 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • görabebis

Själv tycker jag de känns som dom vill ut direkt ;) men hoppas några stannar kvar! Haha

Hade glad gubbe i fredags o lördags.. Alltså borde äl senast vara idag om man tänker 48 h som max från i fredags..

Ni som har lite bättre koll än mig, är det själva ägg-lossnigen som sker då? Eller är det när ägget kan bli befrukat? Eller både och??

Annars någon som vet när efter ägglossning ägget kan bli befruktat?

Blir o ligga i kväll efter jobbet (och imån om det hinns innan träning o jobb..) Då kan vi inte ha missat den iaf.. Har haft mys sen i torsdags.

Babylängtan20: Om jag förstod rätt så slutade din mens för några dagar sen bara, då borde du ju ej ha äl redan 2-3 dagar efter. Så länge du inte känner något obehag vid samlag så är det bara o ligga på :) din kropp är nog snart helt tillbaka till det normala ska du se!

• MissKaos
    görabebis skrev 2013-03-17 12:08:45 följande:
    Själv tycker jag de känns som dom vill ut direkt ;) men hoppas några stannar kvar! Haha
    Hade glad gubbe i fredags o lördags.. Alltså borde äl senast vara idag om man tänker 48 h som max från i fredags..
    Ni som har lite bättre koll än mig, är det själva ägg-lossnigen som sker då? Eller är det när ägget kan bli befrukat? Eller både och??
    Annars någon som vet när efter ägglossning ägget kan bli befruktat?
    Blir o ligga i kväll efter jobbet (och imån om det hinns innan träning o jobb..) Då kan vi inte ha missat den iaf.. Har haft mys sen i torsdags.

Babylängtan20: Om jag förstod rätt så slutade din mens för några dagar sen bara, då borde du ju ej ha äl redan 2-3 dagar efter. Så länge du inte känner något obehag vid samlag så är det bara o ligga på :) din kropp är nog snart helt tillbaka till det normala ska du se!
    Det är ägglossningen som sker då.
    Ett obefruktat ägg "trillar" ut efter max 24 h, det är den maximala tiden EFTER äl som du har på dig sas. Från 30min efter äl till dygnet.
    Spermierna ska ju ta sig dig med och simma så bäst chanser sägs man ha med sex precis FÖRE Äl
    Spermier kan ju leva upp till -maximalt- 5dygn men man säger att sex varnnan/var tredje dag så är det spermier där--
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Gudinnan

Kom på att sista mensen var 6 mars så jag har äl om bara 3 4 dagar så hoppas det lever på

Svar på tråden Solstrålarna