görabebis skrev 2013-03-17 12:08:45 följande:
Själv tycker jag de känns som dom vill ut direkt ;) men hoppas några stannar kvar! Haha
Hade glad gubbe i fredags o lördags.. Alltså borde äl senast vara idag om man tänker 48 h som max från i fredags..
Ni som har lite bättre koll än mig, är det själva ägg-lossnigen som sker då? Eller är det när ägget kan bli befrukat? Eller både och??
Annars någon som vet när efter ägglossning ägget kan bli befruktat?
Blir o ligga i kväll efter jobbet (och imån om det hinns innan träning o jobb..) Då kan vi inte ha missat den iaf.. Har haft mys sen i torsdags.
Babylängtan20: Om jag förstod rätt så slutade din mens för några dagar sen bara, då borde du ju ej ha äl redan 2-3 dagar efter. Så länge du inte känner något obehag vid samlag så är det bara o ligga på :) din kropp är nog snart helt tillbaka till det normala ska du se!
Det är ägglossningen som sker då.
Ett obefruktat ägg "trillar" ut efter max 24 h, det är den maximala tiden EFTER äl som du har på dig sas. Från 30min efter äl till dygnet.
Spermierna ska ju ta sig dig med och simma så bäst chanser sägs man ha med sex precis FÖRE Äl
Spermier kan ju leva upp till -maximalt- 5dygn men man säger att sex varnnan/var tredje dag så är det spermier där--