• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-03-18 21:11:34 följande:
    Babylängtan jag tycker inte att det låter normalt.. Kan du inte komma iväg till gyn innan? Eller låna någons telefon så du kan ringa dit iaf.
    Ok att kroppen kanske 'bara' är i obalans, men eftersom du haft ett ma så tycker jag det behövs kollas upp. Tog de cellprov på dig när du var hos gyn?
    jo men det kan ju inte vara några gravrester kvar eftersom vi hade en efterkontroll ca 2 v efter min cytuecbehandling och allt hade kommit ut det såg vi på vul .  nej de gjorde dem inte för jag är för ung jag är bara 20 cellprover tar man när man är 23?
    mitt första missfall kom kroppen igång direkt med .. och jag hade försyått om den var i obalans nu okej men då blöder jag antingen längre eller så tar det tid men jag tp skvätter ju lite då och då och går ifrån vanliga flytningar till blod och har mensvärk som känns som mensen ska börja om igen..  och graviditet har jag uteslutit har fått negtivt eller spöktester.   dock sägs det att det kan ta ett tag inna kroppen visar ett plus efter ett missfall eftersom den inte riktigt återställt sig .. men som sagt gyn finns 2,5 mil bort tyvärr :/ så måste boka en tid och får säkerligen ingen tid förrän nästa vecka isf :/
  • görabebis
    Gudinnan skrev 2013-03-18 21:13:41 följande:
    Det stämmer började 6:e slutade 12:e så då äl inträffar 27:e ? ååååååååååååååh vilken evighet

Du ska se att den snart är här!! O om du tänker att ni kan börja redan 24e så är det ännu kortare tills dess hihi.

Men jag håller med dig, vänta e långtråkigt :)
  • görabebis

Babylängtan Kroppen kanske behöver vila en cykel? När min syster hade 2 mf så fick de rådet att vänta minst en cykel för hennes slemmhinnor var väldigt sköra (är några år sen men tror d va slemmhinnorna) de väntade 2 månader och sen fick d plus o allt gick vägen.

Vid 23 får man första kallelsen till cellprov, men vid abort eller ma/skrapning så vet jag att d är vanligt att de tar ett prov då. Återigen om min syster hon gjorde en abort som när hon va knappt 18 år och då tog de cellprov.

Se till o ring o boka tid iaf så kommer d va avklarat iaf :)

• babylängtan20
    görabebis skrev 2013-03-18 21:28:56 följande:
    Babylängtan Kroppen kanske behöver vila en cykel? När min syster hade 2 mf så fick de rådet att vänta minst en cykel för hennes slemmhinnor var väldigt sköra (är några år sen men tror d va slemmhinnorna) de väntade 2 månader och sen fick d plus o allt gick vägen.
    Vid 23 får man första kallelsen till cellprov, men vid abort eller ma/skrapning så vet jag att d är vanligt att de tar ett prov då. Återigen om min syster hon gjorde en abort som när hon va knappt 18 år och då tog de cellprov.

Se till o ring o boka tid iaf så kommer d va avklarat iaf :)
    läkaren sa de var bara köra på om vi ville och de vill vi har väntat på honom i 2 år innan detta så jag vill inte lägga det på hyllan om min kille ääntligen också vill ha barn med mig ..

ja jag får nog göra så :)
  • görabebis

Klart att du inte ska lägga det på hyllan babylängtan! Och säger doktorn att d bara är o köra så gör det. Jag tänkte bara att kroppen ska ju orka va gravid i 9 månader och är den inte helt i balans och blöder av någon anledning så kanske en ide va att avvakta 1 månad. Sen förstår jag verkligen att d känns skit o jätte tråkigt. Jag är 28 år och har aldrig haft längtan till barn förrän vi började detta året. Min man har längtat längre, sen i somras ca.. Vi har varit ihop i 10 år, och först nu som vi börjar försöka.

Och jag kan tänka mig att efter dina båda mf så är nog längtan ännu starkare! Du får snart ditt plus ska du se :)

• babylängtan20
    görabebis skrev 2013-03-18 21:49:19 följande:
    Klart att du inte ska lägga det på hyllan babylängtan! Och säger doktorn att d bara är o köra så gör det. Jag tänkte bara att kroppen ska ju orka va gravid i 9 månader och är den inte helt i balans och blöder av någon anledning så kanske en ide va att avvakta 1 månad. Sen förstår jag verkligen att d känns skit o jätte tråkigt. Jag är 28 år och har aldrig haft längtan till barn förrän vi började detta året. Min man har längtat längre, sen i somras ca.. Vi har varit ihop i 10 år, och först nu som vi börjar försöka.
    Och jag kan tänka mig att efter dina båda mf så är nog längtan ännu starkare! Du får snart ditt plus ska du se :)
    jo drömde om att jag födde barn först gången var jag 13 tror jag sen 15 haar jag längtat enormt och sen juli 2010 när mensen var sen nästan 2 v startade klockan på riktigt när jag insåg hur besviken jag blev sen när mensen kom.. och JA längtan efter ett barn efter 2 st missfall på rad är 1000 gånger värre nu än innan men jag vet iaf att jag kan bli gravid :) de är skönt att veta..

oj gud jag skulle aldrig kunna vänta så länge beror nog på att jag är äldst i syskonskaran :) ja förhoppningsvis redan denna eller tidigt inpå näst hoppas vi se + :)
  • görabebis

Vi är alla olika i när man börjar längtar efter barn. När vi bestämde i dec att jag skulle sluta med ppiller så var längtan fortfarande ganska minimal, men nu har den kommit :)

Om jag ej fått min sjukdom för ca 5 år sedan så hade jag nog velat skaffa barn tidigare..

• Gudinnan

Jag borde inte vara så sugen efter en nr 4:a då mina barn är på trotts biten men jag är så sjukt bebis sugen
    Jag o mannen förökte redan skaffa 1:a när vi var 17 år gammla   tack o LOV så blev det inget hahaha skulle ha blivit knäpp
    Sen var min önskan att få första vid 25 vet inte varför faktist.
    Men sen kom 1:a vid 20 och jag längtade efter mer o mer o mer kan inte få nog hehe

har både fått ma och mf men det e något man får ta :-/ men man kan ju bli gravid.
    Får vara glad att mensen fungerar som den ska iaf.
    Ska inte bli besviken om fröken röd tittar fram denna månad.
    Vill igentligen inte ha en dec bebbe igen.       

Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
  • MissKaos

kolla nu detta. later som att livmodern star och nloder lite jela toden. sa kan det nli om man inte har al yex. dom kanske maste neh dig. aven kontroll sa det inte ar en infektion efter mf.

babylängtan20 skrev 2013-03-18 21:18:02 följande:
    jo men det kan ju inte vara några gravrester kvar eftersom vi hade en efterkontroll ca 2 v efter min cytuecbehandling och allt hade kommit ut det såg vi på vul .  nej de gjorde dem inte för jag är för ung jag är bara 20 cellprover tar man när man är 23?

mitt första missfall kom kroppen igång direkt med .. och jag hade försyått om den var i obalans nu okej men då blöder jag antingen längre eller så tar det tid men jag tp skvätter ju lite då och då och går ifrån vanliga flytningar till blod och har mensvärk som känns som mensen ska börja om igen..  och graviditet har jag uteslutit har fått negtivt eller spöktester.   dock sägs det att det kan ta ett tag inna kroppen visar ett plus efter ett missfall eftersom den inte riktigt återställt sig .. men som sagt gyn finns 2,5 mil bort tyvärr :/ så måste boka en tid och får säkerligen ingen tid förrän nästa vecka isf :/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Gudinnan

Uppsvullen mage tecken på äl hmmm kommer tidigare än 26-27 knas kropp.
    Känns som om man redan är prego likom.
    Hunger irriterad kissnödig men inte kissnödig (blåsan full) men ikke  

Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
Svar på tråden Solstrålarna