• 3 barns mamma84

Solstrålarna

{#emotions_dlg.flower}Solstrålarna{#emotions_dlg.flower}
    Gruppen är till oss som hållt ihop ett tag och kommer att göra det i många år till.
    Glada goa underbara tjejer.
    Här pratar vi om allt vi delar denna tråd med glädje längtan och babblar om allt möjligt.
    Vi håller ihop och vi lämnar varandra inte vad det än är så hjälper vi varandra in till det sista.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Svar på tråden Solstrålarna
  • MissKaos
    MissKaos skrev 2013-02-26 20:25:28 följande:

Ett positivt test

..och ett negativt..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • görabebis

Misskaos: jag fick gladgubbe i fredags o lördags. Tyckte dock ej strecken alls va jämnstarka när man tryckte ut stickan, inte som på lördagen men glad gubbe e ju glad gubbe.. Hm. Så räknar man från fredag o som max 48 h så skedde ägglossningen senast igår, men från i lördags o max 48 timmar blir d ju idag.. Det va även därför jag undrade när ägget blir befruktat. För plussar man på (som max tiden kan bli) fredag +48 h =söndag sen som du skrev ägget kan där efter bli befruktat från 30min-24h.

Känns som en ekvation från matten hahaha

• MissKaos
    görabebis skrev 2013-03-18 13:00:54 följande:
    Misskaos: jag fick gladgubbe i fredags o lördags. Tyckte dock ej strecken alls va jämnstarka när man tryckte ut stickan, inte som på lördagen men glad gubbe e ju glad gubbe.. Hm. Så räknar man från fredag o som max 48 h så skedde ägglossningen senast igår, men från i lördags o max 48 timmar blir d ju idag.. Det va även därför jag undrade när ägget blir befruktat. För plussar man på (som max tiden kan bli) fredag +48 h =söndag sen som du skrev ägget kan där efter bli befruktat från 30min-24h.
    Känns som en ekvation från matten hahaha

Man räknar från första glada gubben och max 48h frammåt.
    Jag brukar för enkelhetensskull räkna dagen efter som ÄL.
    så, för dig Äl lör
    sö+1
    må+2

Jag gissar att du då skulle kunna bli gravid genom att ha legat från torsdag fram till söndag..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • babylängtan20
    görabebis skrev 2013-03-18 11:41:32 följande:
    Blev inge mer sex, blev inbeodrad på jobbet ist. Så kan d gå när man jobbar i vården :/ pengar blir det iaf haha. Babylängtan ring mvc eller där du var och gjorde vul efter ma, de kanske kan ta ett blodprov på dig så får du lite mer lugn och klarhet? man får ibland vara 'jobbig o påstridig' för att bli lyssnad på.. En arbetskamrat fick ma, 4 v senare blödde hon fortfarande mellanblödningar och d fick göra en ny skrapning. Något litet litet låg kvar och störde.

görabebis skrev 2013-03-18 11:41:32 följande:
    Blev inge mer sex, blev inbeodrad på jobbet ist. Så kan d gå när man jobbar i vården :/ pengar blir det iaf haha. Babylängtan ring mvc eller där du var och gjorde vul efter ma, de kanske kan ta ett blodprov på dig så får du lite mer lugn och klarhet? man får ibland vara 'jobbig o påstridig' för att bli lyssnad på.. En arbetskamrat fick ma, 4 v senare blödde hon fortfarande mellanblödningar och d fick göra en ny skrapning. Något litet litet låg kvar och störde.

jag fickma i v 5+5 och vi gjorde ett vul 2 veckor wdter jag blött ut allt o de fanns inget kvar .. jag väntar veckan ut sen får vi se hur blödningen är dåellerom de slutat ... de kommer oftast bara edter sex.. dagen efter oftast om man haft sex på kvällen. tycker detta är jätte lustigt
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-03-18 15:59:00 följande:

jag fickma i v 5+5 och vi gjorde ett vul 2 veckor wdter jag blött ut allt o de fanns inget kvar .. jag väntar veckan ut sen får vi se hur blödningen är dåellerom de slutat ... de kommer oftast bara edter sex.. dagen efter oftast om man haft sex på kvällen. tycker detta är jätte lustigt

Tycker du ska ringa gyn!
  • görabebis

Babylängtan jag tycker också du ska ringa gyn!

Då räknar jag som du misskaos :) äl+2 idag då blir bim 30. Då är vi i thailand. Ska ta med mig några tester ner, men tänker ej testa innan vi åker. Känns förtidigt ändå så blir väl någon dag innan eller på bim om jag kan hålla mig eller om inte mensen kommer innan.

Har fått hem 10 nya tester från tradera idag.

• MissKaos
    görabebis skrev 2013-03-18 16:36:03 följande:
    Babylängtan jag tycker också du ska ringa gyn!

Då räknar jag som du misskaos :) äl+2 idag då blir bim 30. Då är vi i thailand. Ska ta med mig några tester ner, men tänker ej testa innan vi åker. Känns förtidigt ändå så blir väl någon dag innan eller på bim om jag kan hålla mig eller om inte mensen kommer innan.
    Har fått hem 10 nya tester från tradera idag.

Går köpa där med. Pharmecy har! Fast dom var inte så billiga.
    Åh, jag hade inte kunnat hålla mig så länge. Inte min starka sida alls!
    Jag har med BIM 30   Men jag har bara 13 dagar luthealfas.
    Jaha. Då väntar vi väl då! *rullar tummarna*
    När åker ni och vart?Varit i thailand innan? Vi har varit där 4 ggr, jag älskar det stället
  • görabebis

10 gången i thailand, årlig tradition :) vi var i mexico i dec o hade ej tänkt thailand i år, men om d blir bebis nästa så kan vi ju inte skippa detta året hihi.

Vi åker till phiphi, koh lanta o koh mook detta året. Ska bli underbart!! Som alltid.

Att vänta är verkligen inte min starka sida heller!! Jag e sämst!! Men hoppas hålla mig från d just eftersom vi är utomlands. Förra månaden va vi ju ifs i budapest o då testade jag på bim-5 o 6 men denna gången ska jag försöka hålla mig!!

• babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-03-18 16:11:17 följande:

Tycker du ska ringa gyn!
    har inga pengar på luren så här lägligt som vanligt :/
  • Gudinnan
    babylängtan20 skrev 2013-03-18 19:20:50 följande:
    har inga pengar på luren så här lägligt som vanligt :/
    hem telefon ?
    Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
Svar på tråden Solstrålarna