• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

kan ju tillägga att magen har sjunkit lite, bebis ligger nu med huvudet fixerat neråt, och då sjunker magen lite, har märkt av det lite Tungan ute trycker mer, blir mer akut kissenödig hela tiden och fått förjävla ont av foglossningarna antagligen tack vare fixeringen, lite skrämmande att bebis är "redo" för förlossning, nu känns det inte så långt bort som det gjorde innan i veckan (innan besöket hos bm när jag fick reda på att bebis är fixerad) Glad

• Lostbehind

Som aua sa, parkeringen tar inte visakort, enbart bensinkort och mynt (kostar 6kr/h) vi fixade så att någon kom å hämta bilen, så man slapp betala :)
    Kaffet är gratis ;)
    Vi hade inget med oss att äta, då vi va säkra att bli hemskickade igen, men där hade vi fel ;) men han åkte å köpte bröd å smör å ost, mackorna på bb är verkligen supertorra :/
    Handduk får man där, men jag hade tagit med en egen JÄTTEMJUK, vet inte hur det blir för er, men jag hade så jäkla ont överallt att en sån handduk inte gick att använda..
    Blöjor och bindor har dom där, och ett litet tips är att ta med er så många som möjligt hem sen ;)

På tisdag börjar mannen jobba, och jag är SÅÅÅÅ nervös! Det är svårt att komma in i mammarollen tycker jag..

• auapower
    Lost: Smart att be någon hämta bilen! Är ju inte kul att behöva stå där i 2 dygn till exempel.. tråkigt att jag inte har någon som kan hämta den bara sådär tror jag inte Obestämd
    Har de slutat ta betalt i sina kaffemaskiner? Ojoj, sambon kommer ju sitta på toa mer än att vara med i förlossningsrummet Flört han är kaffenarkoman och dricker gärna kaffe när han är stressad/nervös Tungan ute
    Hoppas verkligen att det går bra för dig även när sambon åker att jobba, kan förstå att det känns konstigt men förhoppningsvis har han semester snart?

Min sambo ska (om inget oväntat händer) vara ledig från födseln och 10 veckor framåt, 5v fp (inkl. de 10 tillfälliga dagarna) och 5v semester, men kommer bebis en vecka för tidigt till exempel så får han jobba en vecka efter de 10 tillfälliga dagarna, och kommer bebis en vecka senare så blir det "bara" 9 veckor ledigt, känns hur skönt som helst att han ska vara hemma så länge! Glad 
  • Dinetti

Man kan be om ett parkeringstillstånd så slipper man betala så mkt.. Parkeringshuset ligger en liten bit bort men det kan vara värt att slippa betala en massa/få böter.

• FredrikaN

Så nu har vi växlat till os iaf 250 kr i mynt, så ska vi klara oss en stund uppe på BB iaf! Får se till att inte stoppa i allt direkt bra ifall vi blir hemskickade ;) hehe

Aua skönt att ni får så mycket tid tillsammans i början!! :) Min sambo tar sina 10 dagar och sedan har han semester i aug (rullande semesterschema så får ej välja). Men han brukar komma hem ett par timmar på lunchen varje dag så det är nog lugnt. 

Visst känns det lite läskigt att bebis faktiskt kan komma när som helst nu! Jag har 14 dagar kvar till bf idag, varje natt när jag vaknar så försöker jag känna efter om det gör lte ont eller kanske är lite blött i sängen, men nothing so far! Fast å andra sidan har jag fått några rejäla sparkar mot ett revben så nu vill jag helst inte att bebis ska komma. Gör för jäkla ont, så vill inte direkt behöva krysta nu! hehe  

Lost mm förstår det är svårt! Jag har försökt tänka tanken på hur det ska bli med en bebis här hemma, men alltså gud, det känns såååå overkligt! Jag är sån nybörjare med spädbarn också så jag är lite nervös. Men samtidigt vill jag absolut inte att någon annan ska rätta mig utan jag vill lära mig själv. Vill bara få ut den lille korven så man kan få börja livet lite :)

• auapower
    JH83 skrev 2013-04-29 14:08:43 följande:
    Här blev det en pojke den 21 Mars 3550 o 50 långGlad
    Grattis! Har allt gått bra? {#emotions_dlg.flower}
  • Lostbehind

hejhej! nu har jag äntligen tid att sitta vid datorn när lilla Isabella sover :) 

idag är vi ensamma hemma, hittills har det gått bra, hon bara sover ;) här kommer lite bilder :)

hahahha hennes miner är roliga ;) 

• FredrikaN
    JH83 skrev 2013-04-29 14:08:43 följande:
    Här blev det en pojke den 21 Mars 3550 o 50 långGlad
    Åh grattis! Hoppas allt gick fint och ni mår bra :)
  • FredrikaN
    Lostbehind skrev 2013-04-30 11:50:19 följande:
    hejhej! nu har jag äntligen tid att sitta vid datorn när lilla Isabella sover :) 

idag är vi ensamma hemma, hittills har det gått bra, hon bara sover ;) här kommer lite bilder :)

hahahha hennes miner är roliga ;) 

hihi herrejesus vilken liten sötnos! hihi
    jättesöt liten smilegrop på första bilden, så gulligt!! 
Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)