• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

Gud vilken sötnos Lost! Gulliga grimaser hon gör Glad skönt att allt går bra för er!

• FredrikaN

Hur mås det här i tråden? 9 dagar till bf idag, inte minsta lilla känsla av att bebis är på väg! Hehe

• auapower

Här mås det sådär faktiskt, 23 dagar kvar till bf, bebis är fixerad med huvudet neråt sedan v.34, idag när vi var hos bm så har bebis sjunkit ner långt i bäckenet vilket gjorde att sf-måttet var det samma.. Har dessutom fått bäckenbottenuppluckring eller vad det nu heter, så förlossningen kanske inte är allt för långt bort nu Flört bm sa att vi nog kan räkna med att inte gå över tiden i alla fall, om vi ens hinner till bf Tungan ute
    Och så har jag blivit förkyld Obestämd

Det är så himla roligt, när jag träffade min sambo för 6,5 år sedan hade jag en dröm som jag fortfarande kommer ihåg, vi hade varit tillsammans i max en vecka när jag drömde, och drömmer återkom varje natt i minst en vecka. När sambons lillebror skulle ha sitt födelsedagskalas och fyllde 7 år så skulle vi behöva avbryta kalaset och åka in till fl då vattnet gick, nu är det ju såhär att sambons lillebror fyller 7 år imorgon och har sitt kalas imorgon kväll, och för det första så är jag faktiskt gravid, och för det andra så är bebis fixerad och nersjunken i bäckenet Flört hmmm... vad kan detta betyda?? Tungan ute

Fredrika: hur går det med flytten? Har ni kommit iordning i radhuset än? Eller är det lådor överallt? Haha, det är det här hemma har inte orkat ta tag i det tack vare bäckenbottenuppluckringen!

• FredrikaN

Haha men Gud va spännande! Du kommer ju gå på helspänn på kalaset och försöka känna efter hela tiden ;) hade varit helt galet om det sätter igång då!
    Bäckenbottenuppluckring, låter som något väldigt förlossningsförberedande, eller?

Skönt om du inte behöver gå över tiden, men lite jobbigt nu när BM har sagt så för då tror man ju att det kommer ske innan! Hehe.

Flytten har gått jättesmidig! Vi är helt i ordning och trivs som sjutton :) sambon har dragit ett riktigt tungt lass och styrt upp ett finare hem än jag någonsin kunnat drömma om! Nu måste jag bara lyckas få honom att relaxa lite för han har varit såååå stressad att hann inte skulle hinna allt innan bebis kom! Hihi

• auapower
    Fredrika: ja, bäckenbottenuppluckring är förberedande inför förlossningen, det är för att man lättare ska kunna "sära" på höfterna så att bebis lättare kommer ut berättade min bm Flört
    Ja imorgon på kalaset kommer jag verkligen gå på spänn! Tänk vad coolt om det faktiskt skulle hända någonting när man i själv verket drömde det för ca 6 år sedan Tungan ute

Bm sa att förhoppningsvis går vi inte över tiden eftersom bebis är så förberedd redan, men visst, vad som helst kan ju hända, kanske går hela två veckor över tiden! Och usch, när man är inställd på att man nog inte kommer göra det så kommer ju dagarna vara ännu längre!

Gud vad skönt att allt är iordning! Här får jag knuffa sambon till att göra någonting alls känns det som Flört han har inte ens bärt ut lådorna som ska till förrådet än, men imorgon ska de väck! Om jag så måste kånka ut dem själv Tungan ute 
  • JH83

TackGlad  Jag skulle ha blivit igångsatt den 21 mars men fick åka in akut dagen innan för att jag fick havandeskapsförgiftning (hellp), men allt gick bra ändå och nu mår vi bra.

• auapower

Hej tjejer!
    Hur går det för er?

v.37+6 idag, 14 dagar kvar till BF Glad
    i besöket hos bm v.36+4 hade bebis sjunkit ner med huvudet i bäckenet, vilket gjorde att mitt sf-mått inte hade ökat.. men  nu tycker jag att jag har mer tryck mot revbenen igen, och magen "slutar" högre upp nu än för en vecka sedan, men bebis kan väl inte bara "hoppa" upp i magen igen efter det att bebis har sjunkit ner?? Det måste väl vara att livmodern har växt ytterligare uppåt nu då? Eller?

v.35+3 till vänster och v.37+6 till höger...

• FredrikaN

Här trillade det ut en liten Julius igår kl 08.01 efter 4 1/2 timma inne på förlossningen :) allt gick strålande och vi åkte hem vid 10 tiden imorse!

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)