• Anonym

V å r d n a d s f r å g a??

Mitt ex ligger på sjukhus akut och har skickat barnet till sin mamma, vilket jag inte går med på. Är det inte JAG som är sen andra vårdnadshavaren som barnet i första hand ska vara hos?? Fick inte ens info att exet åkte in, utan fick veta flera dagar efteråt på omvägar att exet är kvar på sjukhus.

• Svar på tråden V å r d n a d s f r å g a??
  • vetvadjagvill
    Iam skrev 2013-01-30 19:19:38 följande:
    Och jag ger inte kattskit för din. 

Vem har rätt och vem har fel?
    Du anser att du har rätt, jag anser att du har fel..
    Du anser att jag har fel, jag anser att jag har rätt...

hallå där..

Jag anser att DU har rätt

• Iam
    Denise87 skrev 2013-01-30 19:21:16 följande:
    Men läs vad som står istället, jag har rätt att bedömma det men inte att neka föräldern att göra så.

läs läs 
    Men så bra.. 
    Då kan TS bedömma att han borde ha sitt barn, men kan inte neka mamman att ta beslutet att mormor ska ha barnet på hennes tid.
    Då är vi ju överens.  
  • Anonym
    vetvadjagvill skrev 2013-01-30 19:21:20 följande:
    mamman kan starta en tvist
    Tjoho..med dej o Iam som advokat?!Tomte
  • vetvadjagvill
    mirre67 skrev 2013-01-30 19:22:28 följande:

Fast nu tycker jag det handlar om en rätt speciell situation, d v s mamman har hamnat akut på sjukhus och kan inte ta hand om barnet. Det du beskriver är ju situationer där ingen, som jag förstår, är förhindrade att ta hand om barnet på det sättet. Och jag kan lova dig, att om en mamma skrev här och var urförbannad på sitt ex för att han lämnat barnet till sin mamma, d v s barnets farmor, så hade hon fått hur många som helst här på sin sida.

Jag bryr mig inte om  kön...

Det handlar om agerande till 100%
    Så många ggr jag stått på pappans sida på  detta FL när det funnits korkade mammor.

Men det finns faktikst en hel del pappor som gör fel också och då säger jag det oavsett om det är pappor eller mammor.

• vetvadjagvill
    Denise87 skrev 2013-01-30 19:21:16 följande:
    Men läs vad som står istället, jag har rätt att bedömma det men inte att neka föräldern att göra så.

läs läs 

Ja du har rätt att ha en åsikt.

men du får inte agera så som ts gjorde.

• Anonym (bibo)

Förstår hur du tänker TS!
    Hur brukar ni göra i andra fall? Brukar ni fråga varandra först när ni behöver hjälp?

Min sambo (pappa) fick aldrig frågan om han ville ta sina barn när mamman skulle bort. Va alltid mormor, moster eller morbror först. Jättetråkigt. Vi har bara vh så det hade ju bara varit roligt. Men men, det va så det va. Nu kan vi ibland få frågan, men det har tagit många år eller så beror det på att barnen själva frågar kanske...

Men i detta läge hade det varit självklart tycker jag, men då vet jag inte hur er relation ser ut...

• Iam

Fast nu tycker jag det handlar om en rätt speciell situation, d v s mamman har hamnat akut på sjukhus och kan inte ta hand om barnet. Det du beskriver är ju situationer där ingen, som jag förstår, är förhindrade att ta hand om barnet på det sättet. Och jag kan lova dig, att om en mamma skrev här och var urförbannad på sitt ex för att han lämnat barnet till sin mamma, d v s barnets farmor, så hade hon fått hur många som helst här på sin sida.
    Det är väl inte mer rätt för att en mamma tar sig rättigheter på pappans tid...
    Det är väldigt enkelt

Mammans tid - mammans beslut
    Pappans tid - pappans beslut.

Om någon har problem med den andres beslut måste man göra en anmälan på soc som sen startar en utredning. Det funkar inte att göra som TS gör, ringa soc och säga nu vill jag hämta mitt barn, stöttar ni mig? För en professionell socarbetare skulle inte råda TS att hämta barnet under dom formerna.  
  • vetvadjagvill
    Anonym skrev 2013-01-30 19:23:04 följande:

tror vid Gudarna att hon skulle förlora om hon valde dig  {#emotions_dlg.flower}
  • Iam
    Anonym skrev 2013-01-30 19:23:04 följande:
    Jag är inte advokat och har aldrig utgett mig för att vara det. 

Och din attityd säger mig att det nog inte ligger så mycket mer bakom dina ord än, för att använda mig av din egen vokabulär, kattskit.  
  • vetvadjagvill

men det är ändå mammans omdömme och tid  vi pratar om här att barnet var med mormor.

jag har varit akut sjuk med ett ex som vägrat hämta barn...  och hade ingen skyldighet heller för den delen för min tid mitt ansvar.
    OM jag inte hade haft någon barnvakt så hade nog soc hjläpt mig att kontakta pappan.

Men jag ordnade det och ts borde inte taget eget beslut om barnets tid på mammans tid.

Svar på tråden V å r d n a d s f r å g a??