Denise87 skrev 2013-01-30 19:53:22 följande:
ja men herregud, jag påstår att man som vårdnadshavare har laglig rätt att hämta sitt barn när som, du frågar mig om jag läst typ kap 6 paragraf 15 i fb som inte ens tar upp ämnet och då menar du att eftersom att det inte står just där att man har laglig rätt att hämta sitt barn när som så stämmer inte det ?
Det sa allt om dig och din juridiska kunskap, jag borde slutat läsa dina inlägg redan där.
nu talar du inte sanning.
du skrev" Nej du är verkligen ute och cycklar, det finns inget krav i lagen på att han ska låta barnet vara hos mormor heller det kan ev vara så att man skrivit umgängesavtal men ligger en allvarligt sjuk på sjukhus så behöver inte det alls gälla. Vad tror du ? Tror du att de i en domstol skulle tycka att ts agerade så pass fel att han inte bör ha halva vårdnaden för att han vill ha hem sitt barn när mamman är allvarligt sjuk?
Självklart är det bäst för barnet att vara med sina föräldrar i svåra tider och mormor kunde erbjudit sig att hämta barnet och ta med till sjukhus eller liknande men att inte höra av sig alls är inte okej."
du påstår att det inte finns lag att barnet ska vara kvar hos mormor.
han må ha rätt att hämta barnet på förskolan för att han är vårdnadshavare.. men den rätten finns inte hos mormor på mammans tid. en rätten gäller på förskola och mormor kan neka honom att hämta barnet ftersom hon är anförtrodd att ha barnet på denna tid.
OM det rätten skulle finnas så kan man ju inte ha barnvakt ens under en timme för då har den andra föräldern rätt att hämta.
Det finns inget i lagen som säger att han får hämta även om mamman ligger sjuk.
Du påstår saker men i kap 6 lagen om umgänge så står det inget att föräldern får inleda ett umgänge för att den andra förldern är sjuk.
Bad är det som säger att det är barnets bästa at vara med sin förälder? kanske ÄR mormor en bättre vårdae om barnet än pappan... vad vet du om det?
OM du nu ska påstå att jag har fel och alla ord du har omdet jag säger.. så borde du kunna berätta om din utbildning och om vad du kan om ämnet.
Såvida du inte är advokat så har du ingen rätt att säga de uttryck du har.