-
-
Svar på tråden Observationer på IKEA !
-
"gosig mus" hade de döpt ett mjukdjur till. Det va ganska roligt.
-
Inte då! Den rutinerade ikeabesökaren vet var genvägarna finns.Frontline skrev 2013-02-03 12:45:13 följande:Mest irriterande är ju att man måste gå på varenda gång i hela butiken från att man har kommit in tills man kommer till kassan.
-
Anonym skrev 2013-02-03 12:41:51 följande:varför just IKEA?
En enorm butik där i regel samtliga besökare är superstressade och har med sig barn, barnvagnar, svärmor, partner eller annat valfritt störningsmoment ger ett bra underlag för dråpligheter, borttappanden och konflikter.
Var på IKEA Bäckebol igår och under den 1,5 timmarna jag befann mig där så efterlystes samma person 10 gånger. "IKEAS kundradio, NN vänligen gå till Leklandet Småland där XX väntar".
Vi tog en kopp kaffe innan vi gick till bilen, och satte oss vid ett bord. Meddelandet hörs igen och bakom oss suckar en person ljudligt och utbrister "Men för fan, jag betalar för att de ska passa henne/honom då ska man väl åtminstone få fika ifred".
Detta alltså över en timme efter det första meddelandet . Inte direkt en kandidat till "årets förälder"...
Sist vi handlade på IKEA så såg jag en förälder som lät ett barn kissa i ett hörn på "spara och förvara", personalen hann fram före mig som tur var. -
Jo på mitt lokala Ikea ja, men det händer att man åker nån annanstans ibland och då får man ha med sig matsäck för att ha under tiden man ska hitta ut igenAnonym skrev 2013-02-03 12:51:44 följande:Inte då! Den rutinerade ikeabesökaren vet var genvägarna finns.
Värst var nog Ikea i Kalmar vi hade bestämt oss för att bara gå in till deras restaurang och äta och vi fick gå igenom precis hela Ikea innan vi kom fram och det tog säkert 20 minuter -
hahaha en eloge till dig som lyckas gå igenom ett helt ikea varuhus utan att titta !Anonym (kul) skrev 2013-02-03 12:50:16 följande:Nej, jag nöjer mig med att HANDLA!
-
WTF säg att du skojar?riboflavin skrev 2013-02-03 12:55:15 följande:
Sist vi handlade på IKEA så såg jag en förälder som lät ett barn kissa i ett hörn på "spara och förvara", personalen hann fram före mig som tur var.
Fast tyvärr finns det ju idioter till allt så jag är ju inte förvånad... -
Tackar!jashrinah skrev 2013-02-03 12:57:17 följande:hahaha en eloge till dig som lyckas gå igenom ett helt ikea varuhus utan att titta !
-
Tyvärr inte. Stod och höll ungen så där som man gör när man hjälper ett barn som kissar utomhus så det handlade ju inte om en olycka heller...Frontline skrev 2013-02-03 12:57:53 följande:WTF säg att du skojar?
Fast tyvärr finns det ju idioter till allt så jag är ju inte förvånad... -
En gång när jag var på IKEA bäckebol så tog vi hissen ner från restaurangen och det var lite annat folk i hissen så den var rätt full och kvinnan framför mig sa "kan du sluta andas på mig, jag gillar inte folks lukter". Jag svarade "då kanske inte IKEA är rätt plats för dig då". Hon såg rätt sur ut men de andra i hissen fnissade. Jag tänker ju inte stå och hålla andan den stunden det tar för hissen att stänga, åka och öppnas.
-
Anonym skrev 2013-02-03 12:51:44 följande:Inte då! Den rutinerade ikeabesökaren vet var genvägarna finns.
Precis.. Från ingången till utgången med 5 paket värmeljus betalda och nerpackade på 5,5min är mitt rekord.