• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Pixlar

Påbörjade fjärde försöket med monitorn idag! Försöker verkligen hålla modet uppe. Nu vill jag bli gravid!!

Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • Frajda 80

Min monitor och jag är inte vänner.
    Min stegring började på dag 9 och sen kom det aldrig någon max, detta trots att jag i lördags är 100% säker på att jag fick ÄL... så skumt.

• LillGumzan
    gabbi81 skrev 2013-05-16 13:42:53 följande:
    Jag förstår inte varför det helt enkelt inte fungerar för vissa medans vissa blir gravida på en gång.
    Tycker det är såå orättvist. Det är tyvärr heller ingenting som man pratat om ofentligt så.. Så när alla frågar mig " Vill inte du ha barn" så känns det inte så käckt att säga , Jo men.. .Vi har försökt i 2 år .... . .. . . . Försöker undvika ämnet så gott det går. Vänner och familj får barn till höger och vänster . Tvillingar och vissa har bara skakat på kallingarna så har dom blivit gravida. Jag missunnar ingen , men kan inte det bli lite jämt fördelat . Jag vill ju oxå.... Tycker det är extra härligt när jag ser någon här i gruppen som jag vet har kämpat och längtat och som tillslut lyckas. Extra ledsamt och se dom drömmarna gå i kras oxå. Vi får kämpa och hoppas på att vi också får det där underbara beskedet som man nu för tiden bara ser på reklam på tv. 

Hoppas alla får en bra dag i solen!  
    "vill inte du ha barn?", " ska inte ni skaffa barn?", jag hatar dessa frågor!!!...kan inte folk tänka sig för...att en del kanske har svårt för att få barn och vissa kanske inte alls kan få barn, men det verkar inte en del förstå. Jag har också alltid försökt undvika ämnet.
    Nu är jag äntligen gravid efter över två års försök. ...och jag hoppas den lilla vill stanna kvar.

Jag håller mina tummar för alla er här <3 
  • Demajbebis

Försök nr 3 med monitorn. Den förbannade mensen kom nu ikväll. Sent men d va väl därför jag haft så hemskt ont i brösten. Jag mår piss. Imorn blir d o ringa röntgen , skulle ringa så fort jag får mens och boka in äggledar-röntgen. Detta känns hopplöst, min syster ska snart gå sin tredje, hon är beräknad 24 maj. Jag fyller 28 den 27 maj känns som att tiden bara rinner iväg o att jag aldrig kommer bli mamma! Hatar både mina föräldrars och svärföräldrars frågor hela tiden : nånting nytt? Nää inget nytt håll truten jag säger nog till om d sker nåt nytt. :/ mår bara piss!!!! :(

• kossann

Dag 14 idag, och har legat på hög sen dag 8. Typiskt, nu tror jag inte att jag och hjärtat kommer att kunna få till det innan torsdag! Känns hopplöst denna månaden. :(

• gabbi81

Monitorn är ju så himla bra. Synd bara att min kropp inte vill det mitt hjärta vill ....

Idag är jag inne på dag 16, och fick max på min monitor.
    Det är bara att köra gärnet igenoch göra allt rätt även denna gången för att sedan vänta vänta vänta igen...

Har lite koll och ser nu att jag sedan jag började med minorn haft max 3 gånger på dag 16 , 1 gång på dag 15 & 17.
    Tycker ändå att min cykel är regelbunden nu, och då sägs det ju att man har äl varje månad och jag får ju max så det måste ju betyda att jag har äl ...  

Hoppas hoppas hoppas att det tar sig denna gången. Livet blir lite lättare tack vare monitorn. Har ju bättre koll då.

Vi får alla satsa på ett lyckoår ala -2014!

• Kiwa
    lindaj85 skrev 2013-05-20 15:26:26 följande:
    Så tråkigt det är, varje månad samma besvikelse. Ja ger snart upp. :(
    Du vet att jag håller alla tummar för er!!
  • Pixlar

Jag håller med dig Gabbi81! Även om man går och väntar större delen av tiden (och är besviken resten av tiden), så gör monitorn att allting känns lättare på nåt sätt. Kan inte riktigt förklara varför det känns så, men det gör det. Är kul också tycker jag, då jag lär känna min kropp på ett helt nytt sätt liksom :D

Hög fert idag, så då kommer förhoppningsvis ÄL i helgen :) då blir det mys! ;)

Svar på tråden 30 utvalda 2013!