gabbi81 skrev 2013-05-16 13:42:53 följande:
Jag förstår inte varför det helt enkelt inte fungerar för vissa medans vissa blir gravida på en gång.
Tycker det är såå orättvist. Det är tyvärr heller ingenting som man pratat om ofentligt så.. Så när alla frågar mig " Vill inte du ha barn" så känns det inte så käckt att säga , Jo men.. .Vi har försökt i 2 år .... . .. . . . Försöker undvika ämnet så gott det går. Vänner och familj får barn till höger och vänster . Tvillingar och vissa har bara skakat på kallingarna så har dom blivit gravida. Jag missunnar ingen , men kan inte det bli lite jämt fördelat . Jag vill ju oxå.... Tycker det är extra härligt när jag ser någon här i gruppen som jag vet har kämpat och längtat och som tillslut lyckas. Extra ledsamt och se dom drömmarna gå i kras oxå. Vi får kämpa och hoppas på att vi också får det där underbara beskedet som man nu för tiden bara ser på reklam på tv.
Hoppas alla får en bra dag i solen!
"vill inte du ha barn?", " ska inte ni skaffa barn?", jag hatar dessa frågor!!!...kan inte folk tänka sig för...att en del kanske har svårt för att få barn och vissa kanske inte alls kan få barn, men det verkar inte en del förstå. Jag har också alltid försökt undvika ämnet.
Nu är jag äntligen gravid efter över två års försök. ...och jag hoppas den lilla vill stanna kvar.
Jag håller mina tummar för alla er här <3