Pixlar skrev 2013-05-29 20:38:13 följande:
Demajbebis, jag hoppas hoppas för dig! :)
Det har gått två dagar sen jag fick max på monitorn och jag tror mig redan känna gravidsymtom! Haha, det är med stor sannolikhet bara inbillning, men jag kissar massor, mår lite lätt illa och har ingen aptit, känner av vad jag tycker känns som svag foglossning och magen putar som jag vet inte vad! Jag har inte känt såhär förut så kanske, kanske att det har tagit sig nu? HOPPAS!
Kram!
ha ha, ja man tror ju sig känna en massa saker. Man hoppas en massa. Tyvärr så är det så att ägget tar flera dagar på sig att vandra ner till livmodern efter en ev befrukting. Så man räknas som gravid först efter att ägget fäst sig i livmodern. Det är först då också hormonerna kommer och som visar att du är gravid på ett ev test. Många tror jag nog blir befruktade men sen att det händer något på resans gång så att säga så att ägget inte sätter sig. Då märker man inte ens att det kan har varit nära eller så. Får verkligen hoppas på att ditt ägg blivit befruktat nu och är på väg , en säker väg mot livmodern.
Lycka till!

Dina känningar kan nog förhoppningsvis vara en väldigt stark äl. Äl kommer ju först efter max.