• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • VEA

Towe: Ett stort grattis! Härligt.

Kossann: Heja er, hoppas på bättre lycka nästa gång :).

• trippelm

Åh grattis till er lyckliga gravida tjejer!! Är så avis... Min monitor visade på äl tisdag och onsdag i veckan, och vi fick till det tre dagar i rad. Håller tummarna den här månaden igen... :)

• Towe

tack så mycket alla fina!
    Nu hoppas jag att alla andra lyckas också.
    Vad jag själv ska göra nu vet jag inte, känns liksom konstigt att sluta med monitorn, men sjukligt skönt.
    Puss och kram på alla!!
    (Såg att jag har blivit vip igen! Tack för hjälpen forumvärden!) 

• Demajbebis

En fråga till er som kör med monitorn.. Förra månaden hade jag ingen Max alls på monitorn, ingen ägglossning alltså. Månaden innan hade jag Max på dag 19. Är idag på dag 18 men fortfarande inte Max:( har ni alltid fått på samma dag eller det varierar?? Orolig att det inte blir någon ägglossning denna månad heller:(:(

• Pixlar

Jag har fått max på dag 20, dag 16 och dag 21, så för mig varierar det!

• Spirello
    Demajbebis skrev 2013-06-04 07:49:03 följande:
    En fråga till er som kör med monitorn.. Förra månaden hade jag ingen Max alls på monitorn, ingen ägglossning alltså. Månaden innan hade jag Max på dag 19. Är idag på dag 18 men fortfarande inte Max:( har ni alltid fått på samma dag eller det varierar?? Orolig att det inte blir någon ägglossning denna månad heller:(:(

För mig varierade det de månader jag hann med att använda monitorn. Första cykeln fick jag max på dag 19 (men positivt på ÄL-test redan på dag 18) och andra cykeln fick jag max på dag 17 på monitorn.

Brukar din cykel vara lika lång varje gång? Om inte så kan det bero på det att dagen för ÄL varierar.   
  • Stassa

Hej alla

Det var evigheter sen jag skrev sist, har dock varit inne och läst lite då och då. Förra månaden lyckades vi inte få till något mys runt ÄL, vilket gjorde att "stressen" innan mensen försvann, när jag viste att det inte kunde bli något.
    Men denna månad prickade vi in myset med monitorns hjälp, och jag har BIM i morgon. Inga mens symtom ännu, vilket är ovanligt. Jag brukar ha lite små mensvärk några dagar innan och dessutom ha rosa flytningar 1-2 dagar innan. Så just nu är jag suppernervös och springer på toaletten en gång i halvtimmen för att kolla efter rosa flytningar. Stackars mina arbetskopmisar som nog tror att jag har urinvägsinflamation. Glad
    Ska ta ett grav test det första jag gör i morgon bitti, om mensen inte har dykt upp tills dess. Så om någon av er är vaken vid 6:30 får ni gärna hålla era tummar för mig.

• gabbi81
    Demajbebis skrev 2013-06-04 07:49:03 följande:

Jag har haft max på dag 16 tre gånger , och en gång på dag 17.  MIn cykel har blivit väldigt regelbunden . Men det verkar som om min äl efter max varierar lite då min cykel inte varit lika lång. Äl på dag 18-19.  Första gången i feb så hade jag Max på dag 16 och äl först på dag 19 , 32 dgr totalt. Sista 2 cyklarna nu så har jag haft Max på dag 16 & 17 och då äl på dag 18. 31 dgr totalt. BIM (om man kikar på tidigare cyklar) imorgon. Tyvärr väldigt tydliga menskänningar i magen, så tror tyvärr att den kanske kommer idag redan eller inatt. Ingen bebis denna gången heller .. Blir så ledsen i själen ... Gråter
Svar på tråden 30 utvalda 2013!