• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Pixlar

Ikväll myste vi, tror att ÄL kommer i helgen. Hoppas, hoppas, hoppas...

Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • lindaj85

Hej! Plussade idag:) Känns roligt... Äntligen efter 4 år då jag fick min första. Kämpa på alla, är så glad att ja fick denna möjlighet. Nu håller ja tummarna för er, och ja håller koll på er på denna sida. Lycka till alla...

• Emelie120804

Vad kul lindaj85!

gabbi81, precis så tänker jag också. Hur svårt ska det vara för kroppen att ta en hint?!

Mensvärk har aldrig varit tyngre... 

• Emelie120804
    Pixlar skrev 2013-05-16 14:24:21 följande:
    Påbörjade fjärde försöket med monitorn idag! Försöker verkligen hålla modet uppe. Nu vill jag bli gravid!!
    Åh, jag börjar mitt tredje med monitor, 10:e månaden sammanlagt...
    Känns som att man gör allt rätt, men modet faller längre för varje ny mens...
    Nu håller vi tummarna! 
  • VEA

Lindaj85: Fantastiska nyheter! Ett stort grattis till er!

• gabbi81

Har visst råkat räkna fel. Jag är inne på mitt 4:e försök med monitorn, inte 5. 

Max på dag 16 & 17 denna gången oxå. BIM beräknad till ungefär 6/6

Nu är de bara att vänta igen.  

• Pixlar
    lindaj85 skrev 2013-05-24 13:01:57 följande:
    Hej! Plussade idag:) Känns roligt... Äntligen efter 4 år då jag fick min första. Kämpa på alla, är så glad att ja fick denna möjlighet. Nu håller ja tummarna för er, och ja håller koll på er på denna sida. Lycka till alla...
    Grattis lindaj85!!
    Emelie120804 skrev 2013-05-24 13:38:16 följande:
    Åh, jag börjar mitt tredje med monitor, 10:e månaden sammanlagt...
    Känns som att man gör allt rätt, men modet faller längre för varje ny mens...
    Nu håller vi tummarna! 
    Ja, märkligt det där hur man kan göra allt som man ska, men ändå vill det sig inte. Man har till och med en monitor som säger åt en när man ska mysa, men ändå så... Nähä. Håller alla tummar jag har för mig, dig och alla andra här inne :)

• Pixlar
    gabbi81 skrev 2013-05-24 19:03:36 följande:
    Har visst råkat räkna fel. Jag är inne på mitt 4:e försök med monitorn, inte 5. 

Max på dag 16 & 17 denna gången oxå. BIM beräknad till ungefär 6/6

Nu är de bara att vänta igen.  
    Jag har BIM 7/6 :)  är på dag 17 idag, fick hög på dag 14, hoppas på max imorgon eller på söndag.. Får jag fråga när ni brukar ligga? Bara när nivån ligger på max eller även när den "bara" är hög?

• gabbi81
    Pixlar skrev 2013-05-24 20:39:46 följande:
    Jag har BIM 7/6 :)  är på dag 17 idag, fick hög på dag 14, hoppas på max imorgon eller på söndag.. Får jag fråga när ni brukar ligga? Bara när nivån ligger på max eller även när den "bara" är hög?

Jag är nu inne på dag 19. Jag har fått rekommendationerna att ha sex varannan dag , precis innan äl och sedan under. Ibland så kan äl-sekretet vara för tjockt som gör att spermierna inte kommer igenom det. Om man har sex innan äl och innan man får sekretet så är dom redan i livmodern eller längre upp och på så sätt kan det underlätta en ev befruktning. Så vi brukar ha sex någon dag, dagen innan jag tror jag ska ha Max. Sedan när jag får Max så brukar vi ha varannan dag. Ibland blir det mer och ibland mindre. Svårt att alltid bli sugen på beställning. Gjort detta ett tag nu... Gråter Äl sker normalt 24-36 timmar efter LH-stegringen.Så när vi får max på monitorn så har LH-stegringen påbörjats. (det som är lite lurigt är att man kan ju fått max redan dagen innan men som inte monitorn kan avläsa för att LH-stegringen kom försent på dagen.) Men kan i värsta fall få äl upp till 36 timmar senare efter man har fått max på monitorn. Så om man har sex någon dag innan beräknad max och sedan under tiden efter så borde man ju lyckas någon gång... Förhoppningsvis!! Hur brukar ni göra?
Svar på tråden 30 utvalda 2013!