• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Med kärlek

123456; när började du känna? Tror absolut inte att jag är gravid.. Men brösten är svullna och hårda.. Något ont i magen.. Bim om ca 3-5 dagar

• grodis

Jag det känns som att jag har ägglossning eller mildare menssmärtor.
    Sen har jag ett jäkla humör och mår illa titt som tätt men jag tror det är PMS tyvärr.
    Jag ska ha mens om en vecka så då får jag se om jag är gravid eller om det är PMS.

• Pau
    wonders skrev 2013-02-25 08:36:11 följande:
    Måste kännas bra att inte behöva hjälpmedel för att lyckas.

Jo jag har bokat ett besök i Kroatien för att se om vi kan göra IVF där. Åker på torsdag. Hoppas på att de har ett svar på vår längtan efter ett litet knytt.

Tyvärr fick jag ingen glad gubbe denna månad men ser fram emot nästa omgång som börjar i nästa vecka troligen.  

Aha okej, hoppas att det går bra för er i Kroatien och att det plusar snart. Kan ni inte få hjälp med IVF i Sverige? :(
  • Pau
    grodis skrev 2013-02-25 10:50:05 följande:
    Jag misstänker att det är PMS jag har.

Vad hade du för symptom? :)

Okej :(

Lite illamående, kaffet smakade bra ibland och ibland inte, metall smak i munnen vid måltid och hungrig hela tiden.
  • gosis

Någon som kan svara mig, blir helt förvirrad. Vilken period är lutfasen? Är det från mens till Äl eller tvärtom?
    Idag har jag fått glad gubbe på Cb Äl test. Skam den som get sig :)
    Men vad jag inte förstår är varför jag fått den så sent?

• VEA

Gosis: Luteslfas är från äl till mens, så tvärtom :). Heja er, skam den som ger sig. Vilken dag i cykeln är du?

• gosis

har fått svar på nätet :))
    Okki, har alltid trott att det är mellan mens och äl, men det är ju precis tvärt om, där ser man, man tror att man har koll men icke :) 

• gosis

jag är på 21 dagen efter sista mensen. Brukar ha mellan 28, 29 dagars cykel, men kanske inte stämmer denna månaden då, har aldrig fått äl så här sent i cykeln

• gosis

VEA: 
    Om jag kommer få min mens 4-5 mars så har ju en lutealfas på 7-8 dagar, kan det verkligen stämma?
    Men denna månaden kanske min mens blir lite sen då eller hur funkar det? 

• VEA

Gosis: Vad jag förstått och läst mig till är att en vanlig Lutealfas är på 12-16 dagar men kan vara längre och kortare. Ens Lutealfas brukar vara densamma, i regel om jag förstått det rätt men självklart måste den kunna avvika.

Svar på tråden 30 utvalda 2013!