• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • gabbi81

Dag 16 o min monitor visar max. Whoho... :) Hoppas alla får en bra dag i det fina vädret!!

• Millini

Inseminerades igår...

Har inga jätteförhoppningar, men håller alla mentala tummar jag kan. Vanligtvis vid en utlösning når 2000 "dugliga" spermier livmodern och igår sprutade de in 7 miljoner friska spermier i mig... Har använt monitorn som vanligt och vet iaf nu att den är helt rätt, den sa samma sak som ultraljud och läkare.

Vi är alltså färdigutredda och är båda "friska", så inget förklarar våra ett år och 8 månaders fruktlösa försök. Så nu kör vi!

Ha en fin dag i solen alla bebismaskiner.

• gabbi81
    Millini skrev 2013-04-21 08:28:05 följande:
    Inseminerades igår...
    Har inga jätteförhoppningar, men håller alla mentala tummar jag kan. Vanligtvis vid en utlösning når 2000 "dugliga" spermier livmodern och igår sprutade de in 7 miljoner friska spermier i mig... Har använt monitorn som vanligt och vet iaf nu att den är helt rätt, den sa samma sak som ultraljud och läkare.

Vi är alltså färdigutredda och är båda "friska", så inget förklarar våra ett år och 8 månaders fruktlösa försök. Så nu kör vi!

Ha en fin dag i solen alla bebismaskiner.

Har ni gjort IVF eller hur har ni gått tillväga? Hörde att man först får hjälp efter 2 år med IVF eller liknade om man inte hittat någon orsak så det verkar som om ni har fått hjälp ganska snabbt ändå. Men det kanske varierar mellan olika Landsting. Hoppas Hoppas att det går vägen! Lycka till, håller alla tummar och tår!!!
  • Frajda 80
    gabbi81 skrev 2013-04-22 07:18:44 följande:

Har ni gjort IVF eller hur har ni gått tillväga? Hörde att man först får hjälp efter 2 år med IVF eller liknade om man inte hittat någon orsak så det verkar som om ni har fått hjälp ganska snabbt ändå. Men det kanske varierar mellan olika Landsting. Hoppas Hoppas att det går vägen! Lycka till, håller alla tummar och tår!!!
    När du får hjälp beror helt på vad ditt landsting har för regler. Det kan skilja mellan exempelvis Västerås och Stockholm.
  • Millini
    gabbi81 skrev 2013-04-22 07:18:44 följande:

Vi gjorde insemination, inte IVF. Min man lämnade sperma på morgonen som "koncentrerades" och så inseminaerdes jag på eftermiddagen. Hade ätit pergotime och tagit spruta. Men som jag har tolkat det hade vi kunnat göra IVF med, men eftersom vi har ett barn innan så får man inga gratis försök...
  • Millini
    Trasslet skrev 2013-04-21 21:35:49 följande:
    "Inte gravid". Och ingen mens. Kom igen nu, dumma kropp! :/

Ja, om man inte är gravid kan väl den där jävla mensen bara komma! Hoppas du är låghormonare, då kanske du är gravid men det syns inte ännu...
  • Trasslet
    Millini skrev 2013-04-22 20:46:41 följande:

Ja, om man inte är gravid kan väl den där jävla mensen bara komma! Hoppas du är låghormonare, då kanske du är gravid men det syns inte ännu...
    M, men jag tror inte det. :( Vill bara komma igång med nästa cykel nu!
Svar på tråden 30 utvalda 2013!