limerick skrev 2013-08-20 14:41:48 följande:
Intressant.
Undrar hur det fungerar i praktiken att låta en svensk butik ta över reklamationen.
Någon som provat?
Det finns ju en potentiell intressekonflikt när man provar vagnen i den lilla lokala butiken i stan men istället beställer från Holland.
Sedan när det väl strular och man behöver hjälp så kommer man tillbaks med svansen mellan benen.
Ang pris, tolkar du det som att det är omöjligt att nå bättre än 15%?
Jag tolkar det även dom att frakten är 20 euro oavsett hur mkt man beställer, det låter ju väldigt billigt faktiskt.
Visst, en svensk butik lär inte vara särskilt nöjd med att ta över garantin för en vagn som köpts i ett annat land. Men de är med alldeles säkert tvingade till det för att ens få sälja Bugaboo. Apple är ett annat företag som tillämpar internationell garanti. Du kan med andra ord lämna in din (exempelvis) krånglande dator hos MediaMarkt - även om den är köpt på Elgiganten.
Frakten är 20 euro, oavsett hur stor beställningen är (mycket bra). Jag planerar att köpa vagnen samt tio tillbehör, däribland babyskydd, och priset för frakten har aldrig ändrats.
Angående storleken på rabattsatsen så är 15 procent det bästa jag har erbjudits (av tre tillfrågade butiker). Då är det alltså hela ordervärdet, även på själva vagnen och oavsett om jag beställer produkter från andra märken. Med det sagt så är det säkert möjligt att få en ännu bättre "deal" någon annanstans. Men för mig är 15 procent väldigt bra, framförallt med tanke på att de ordinarie priserna redan är billigare än i Sverige.