• Coffy

Bugaboo Buffalo !

Den nya Bugaboovagnen Buffalo är nu här!
    Den kommer att kunna köpas från 15 mars och ska vara som en perfekt blandning av Cameleon och Doneky.
    Här kan vi som är lite förtjusta (läs MKT förtjusta) lägga in info och prata om denna nya vagn. Just nu verkar informationen ganska knapphändig men  väntar spänt på recensioner och info om mått mm..
    Välkomna! 

• Svar på tråden Bugaboo Buffalo !
  • Tant Groda

Vi har en brio primo. Den kan vi inte klicka på chassit till Buffalon, men det är inget som stör mig och inget jag saknar.
    I bilen har vi en bas som man bara klickar och det är helt underbart.

• Margaux
    Sydney01 skrev 2013-08-21 16:27:56 följande:
    Ni som har en sån här underbar buffel jag suktar åt till nr 3 som väntas i februari, vad har ni för babyskydd? Funderar på att köpa ett som man kan klicka i, verkar smidigt. Hade aldrig det med de två första som hunnit bli 8 och 10 år nu!

Vi har en Maxi-cosi cabrio fix en har inte köpt adaptern till Buffeln.... Jag tycker bebis ska få ligga plant, så när jag tar ut henne ur bilen blir det ner i vagnen. De gånger vi inte tar med vagnen pga av platsbrist, har jag med sele istället.
  • Lemondrop
    limerick skrev 2013-08-19 22:20:51 följande:
    Okej, vad är priset för endast Buffalo?
    Har du fått en fast rabattsats?

15% verkar brukligt, man ska nog inte nöja sig med mindre än det.
    Jag fick betala 930 för bara vagnen. Inte skickat in betalningen än till MM. Förstår fortfarande inte riktigt hur jag ska göra. Ändrade i min beställning precis så väntar på ny faktura från MM. 
    Såhär står det i en gammal faktura jag fick:

You can book the amount of 1240,-  euro into our bank account IBAN: NL68INGB0005300331 , BIC: INGBNL2A , rek tav Moeders Mooiste kinderwinkel . Put your order nr also on the payment transfer."

Har aldrig gjort en utlandsbetalning. Någon som kan förklara lite bättre? :)
  • tvetalan

Vilka babyskydd passar till buffalon? Finns det adaptrar att köpa såsom till cameleon? 

• tvetalan
    tvetalan skrev 2013-08-22 11:42:28 följande:
    Vilka babyskydd passar till buffalon? Finns det adaptrar att köpa såsom till cameleon? 
    Såg nu efter att ha varit inne på bugaboos hemsida att det finns 2 olika adaptrar, en till maxi cosi och en till den andra britax kanske den hette. Så problemet löst. Tråkigt dock att det inte verkar finnas någon adapter till BeSafe iZi go :(
  • Lemondrop
    tvetalan skrev 2013-08-22 11:51:53 följande:
    Såg nu efter att ha varit inne på bugaboos hemsida att det finns 2 olika adaptrar, en till maxi cosi och en till den andra britax kanske den hette. Så problemet löst. Tråkigt dock att det inte verkar finnas någon adapter till BeSafe iZi go :(
    Är det inte samma som till MaxiCosi eller var det någon annan som passade på samma som MaxiCosi?
  • Kattflickan

Dum fråga! Jag har googlat en hel del för att utröna om Buffalon har svirvelhjul eller ej? Ni kanske kan svara på detta?

• tvetalan
    Lemondrop skrev 2013-08-23 08:39:36 följande:
    Är det inte samma som till MaxiCosi eller var det någon annan som passade på samma som MaxiCosi?
    Har faktiskt ingen aning. Får fråga i affären när det blir dags för jag fattar ingenting haha :)
  • emilsmamma
    tvetalan skrev 2013-08-23 10:00:05 följande:
    Har faktiskt ingen aning. Får fråga i affären när det blir dags för jag fattar ingenting haha :)

På Bugaboos hemsida under accessoarer kan man kolla det, man fyller i vagn, sen märke på babyskyddet och land som man handlat / ska använda kombinationen i så får man svar om det finns. Jag trodde tex först att Acta Graco Logico S skulle funka för stolen fanns med på listan men sen visade det sig att adaptrar inte fanns.
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !