Håll ut, belöningen är vad du skall fokusera på.
Min sambo har genomlidit detta helvete 2 ggr, började i v4 med frekventa kräkninngar och ingen matlust. Problemet satt i till månad 5. Det var många turer till gyn för uppvätskning. Hon låg på sängen stirrade med "apatisk" blick på några punkter på tapeten. Kunde inte titta på tv, inte hålla fokus på något. Lukt sinnet blev otroligt välutvecklat, hon kräktes när jag hade druckit kaffe, även om det hade gått ca 30 min. Vissa kläder kunde jag inte ha, tvättat med samma tvättmedel.......
Samma visa vid graviditet 2, bara så mkt värre att få livet att funka praktiskt. Jobb, barn, hus, och den kära liggandes. Jag fick ta pappaledigt, fick otroligt mkt hjälp av svär föräldrarna.
Sambon är "vegan" inte av ideologiska skäl. Hon beställde köttbullar, kyckling och pickade i sig lite?!?!?!?!
Salta sillar, mentos, turkisk peppar, var något som funkade rättså länge.
Kommer ihåg en kväll vid 21 tiden, tar fram gräsklipparen och jag njöt varje meter som jag klippte, barn & sambo sov. Min egen tid, med gräsklipparn!
Var inte rädd för att kräva hjälp av vänner & familj, utan dom så får ni det mkt jobbigare.