• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Nej men skit i dom där. Så säger dom alltid. Dom kan inget! Åk in akut istället så kommer du att få dropp!

• Myggan01

jag har lyckats behålla resorb och saltat ris nu, och mår mycket bättre, jag kan sitta upp, så bra är det eg inte. Så visst är jag uttorkad. Blir det värre igen åker jag in, har du legat inne?? vad säger man och hur gör man för att bli tagen på allvar på akuten?

• verkar

I vilken vecka satte ert elände igång? Jag har för mig att med min 3 tjejer var det runt v 7-8 nu är jag i v 6 och inget illamående ännu.

• Arwen77

Åk till sjukhuset, till akutmottagningen och säg som det är. Där tar dom prover och kollar urinen och blodprover. Kollar saltbalansen och ifall du har ketoner i urinen. Jag har legat inne och fått dropp. Dom kommer ta dig på allvar, där är dom vana vid sånt! Vart bor du?

• cii

Jag hade hoppats på att få slippa skriva denna meningen denna gången....
    Men får man vara med här?

Gravid med nr 3. Hypermesis de två andra gångerna.
    Barn 1 började det i vecka 5 - 20. Gick från 52 kg till 45 kg under den tiden.
    Barn 2 började det i vecka 9 - 30. Valde att inte väga mig.

Nu är jag gissningsvis i v 6-7 (har PCO och ingen mens).
    Illamåendet, värmevallningarna och det groteska salivflödet flög på mig igår.

• cii

Jag har använt lerigan, lerigan comp, rennie och åksjukeband tidigare med blandat resultat. ( och inlagd med dropp )

Denna gången har jag börjat med proviva blåbär (har superlågt hb) och tillskottstabletter med B-vitamin. Även Samarin och Rennie vid behov.

• Arwen77

Välkommen till tråden! Wow, 3e grav med hg! Starkt av dig! Hoppas det blir mildare för dig denna gång!

• cii

Tack tack!

Jo barn nr 2 är ett otroligt välkommet hoppsan ;) Jag sa redan efter första barnet att det inte blir fler!
    Men nu är minsta snart 4 år och jag trodde man hade förträngt det mesta......

Just nu äter jag var 2-3:e timme för att det inte ska gå överstyr. Märker direkt att jag blir skakig och darrig när det gått för länge emellan. Korvbröd med smör är en lättsam "få-ner-i-magen-snabbt" variant, och ett glas samarin..

Jag är glad för att jag är mer påläst denna gången och kommer att kräva mycket mer än vad jag gjort tidigare när jag mått som sämst. 
    När jag ringde för inskrivning för ett par veckor sedan så fick jag rådet att testa postafen =D Jag kunde inte låta bli att skratta i telefonen. Hihi :D 

• cii

Mitt i natten och mår i skrivande stund SKIT! Svider/pirrar/gör ont i magen. Värmevallningarn som kryper längsryggraden samtidigt som man kämpar med att svälja undan allt saliv för kräkan är så nära!!
    Jag dör en smula och tankarna går: Är det värt det? Har ju två underbara barn redan. Ska dem behöva bli lidandes? :(

Svar på tråden Hyperemesis