• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Myggan01

ja jag mådde lika illa som sist, kräktes till v 17 . men jag var sämre på äta förra, nu tvingar jag i mig. därför har jag lite mer krafter. lååånga dagar  

• Arwen77

Har ni fått i er någon mat idag? Hur funkar magen annars ? Min är total stopp

• Isabell228

Var iväg på UL idag och höll på att svimma av på britsen. Yr, matt och illamående. När jag kom hem försökte jag äta lite mat men bara lukten fick det att vända sig i magen och jag kräktes upp allt. Trodde jag skulle klara mig utan att kräka nu, men inte..

• Isabell228

Arwen: Allt såg fint ut med tvillingarna på ultraljudet, bara deras mamma som känner sig dålig. Kanske inte så konstigt när de tar all näring ifrån mig. Jag har problem med nätterna. Vissa nätter kan jag somna för att sedan vakna någon timme senare och inte kunna somna om utan ligger och vänder på mig resten av natten och väntar på morgonen. Så hemskt! Vissa nätter hjälper Lergiganen mig att sova hela natten, dock kan jag inte sova ut länge som jag alltid kunnat innan. Nu vaknar jag vid 6-7 och kan inte sova längre. Vill gärna sova så att man inte mår illa om nätterna eller mår ännu sämre om dagen sedan för sömnbrist också. Hur är det med dig? Får du någon sömn?

• Arwen77

Jag lyckas sova ganska bra som tur är! Känns som om jag skulle kunna sova jämt! Vissa nätter plågas jag av illamående och drömmer mardrömmar. Men somnar oftast vid 22 och sover hela natten. Det är en dån befrielse!! Sen börjar helvetet när jag vaknar men vill ju liksom inte vakna!! Känns sjukt ju! Idag ska jag försöka plåga mig till att köpa en present till min fina sambo som fyller år. Vet INTE hur det ska gå till!!? Men jag måste försöka !! Jag ska även lämna blodprov för kubtest....
    Kroppen känns som en säck potatis pga av att jag legat ner i 5 veckor! Undrar hur det ska bli framöver? Önskar man kunde gå en promenad om dan iaf ! Hoppas ni att det ska gå över detta helvete ?

• Myggan01

glad påsk alla, jag vet vart jag kommer vara och det är på toan och sängen.. tiden får gärna gå lite fortare. nästa påsk ska jag må så jäkla bra!!!!

• Arwen77

Usch ja, så blir det nog här oxå. Ska försöka ta in lite påskris imorn iaf.... Hoppades art jag skulle fixa att va med på påskmiddag hos mina föräldrar men jag tror inte jag fixar det

Svar på tråden Hyperemesis