• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Isabell228

Ja man får hoppas att man glömmer hur hemskt det är för annars vågar man knappt ge sig in på det igen. Hur går det för dig Arwen? Kommit hem från sjukhuset? Mår du bättre?

• Arwen77

Jo jag mår lite bättre men har hög feber som dom inte kunde förklara. Trodde först det var bakterier i urinvägarna men det var det inte. Så jag hoppas på att febern går ner. Haft det nu 5 dygn utan att veta varför. Obehagligt :-/

• Isabell228

Usch din stackare! Försök att kämpa på trots att det är tufft. Hoppas verkligen att febern ger med sig snart. Styrkekramar till dig!

• Angi07

Hej!
    jag är gravid igen. Tog ett CB igår som visade ett starkt plus. Jag känner redan en konstig smak i munnen , lite  illamåendet och magen är svullen .  Jag borde vara i v. 6. 
    Jag är alltid sjukskriven när jag är gravid , från v.8 vi får se nu, vill inte så klart, jag tar en dag i taget. 

• greeneyes

Hej, hänger gärna på här. Väntar andra barnet (dotter född 2007 sedan tidigare relation) och har tyvärr fått hyperemesis denna gången också. Är i V5+5 bara, helt sjukskriven från igår.

• Arwen77

Hej på er! Angi07; hur många barn har du? Nu när jag oplanerat blev gravid igen så har jag dagligen tänkt att jag kanske inte kommer o klara av detta en gång till. Även fast jag gärna vill ha ett barn till. Har ni nånsin tänkt så?

• Arwen77

Greeneyes; välkommen hit! Hur mår du? Hur var det första gången? Bor din dotter varannan v nu? Min lilla son har denna v varit hos farmor. Jag låg inne förra v och helgen. Har knappt sett honom på flera dagar. Jag håller på att bli knäpp! Hjärtat håller på att slitas ut han kommer ikväll iaf och jag längtar så!!!

• Arwen77

Isabell228; jag var in till akuten igår igen och tog nya prover. Dom såg ok ut och febern har gått ner. Det är iaf skönt!! Läkaren tipsade mig om att koka egen vätskeersättning. Ska testa det. Ska försöka gå upp och klä på mig snart. Hur mår du?

• Alicebritta

Oj vad tappra alla är här!
    Jag har hyperemesis och är nu gravid i v. 19. Har sedan tidigare en dotter och jag hade tyvärr hypermesis när jag väntade henne också. Den gången släppte det runt v. 20, men det verkar inte så den här gången....
    Är det någon av er som har erfarenhet av att ha dropp dygnet runt och trappa ner på det?
    Jag har varit hemma från sjukhuset sedan 16/1 (fantastiskt!), men det är enbart för att jag är kopplad till ASIH och kan få dropp hemma. Jag har inte kunnat äta eller dricka sedan december... Jag har ett vanligt klart dropp på dagen och ett näringsdropp på natten. Det innebär att jag är fast här hemma..... Hur som helst börjar jag långsamt att må lite bättre, men jag känner mig trygg med droppet. Vill försöka minska på droppen och jag har börjat kunna äta lite lite. Jag kräks inte allt lika mycket längre heller. Det som är det svåraste är att dricka så det går i princip inte alls. Någon som har erfarenhet av detta?

• Arwen77

Oj, då måste du vara väldigt dålig om du får dropp i hemmet! Vet ingen som fått det. Va tapper du är! Nog bra om du försöker äta nåt oxå så att tarmarna får nånting att jobba med! Har du gått ner i vikt?

Svar på tråden Hyperemesis