Arwen77 skrev 2013-03-25 12:14:59 följande:
Måste gnälla lite till

min sambo hjälper väl hemma så gott han kan, men han är en slarver och väldigt lat. Han tar disken, men det är väl typ det. När jag har en bättre dag får jag skura toan emellan spyorna, skura badkaret och tvätta för sånt gör han inte. Och allt övrigt plock, alla bord/byråar/skåp är belamrade med grejer

intorkad mat på golvet och köksbordet osv...suck!!! Vantrivs!! Känner skuldkänslor för att hemmet förfaller när jag inte orkar

funderar på att skaffa städhjälp!
hello sister!
låter som min man har en tvillingsjäl. Vårat hem förfaller, han är hemma med vår son då inte släkten kan hjälpa till, jag var sååå tydlig med att när den här tiden kommer tar du mitt ansvar för hemmet, handling, städning, SOPOR! jag har skrivit en lapp på ytterdörren om soperna och lika så glömmer han, jag kan spy bara att gå förbi köket och jag känner soplukten. Samma med tvätten, förr tvättade jag var och varannan dag, det blir mycket tvätt med barn, men jag får ständigt påminna han, men bara energin att säga åt han för 7877738 gången gör att jag gör det själv tilslut.
vilken vecka är du i Arwen 77? om vi hade råd skulle jag köpa städhjälp, förra grav gjorde jag det en vecka innan bf, storstädat och rent överallt, det ska jag lyxa den här gången också!