• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Isabell228

Jag har vaknat med huvudvärk och illamående och känner mig allmänt hängig idag. Hur känner du dig Arwen?

• Arwen77

Jag spydde imorse men sen lättade det. Har varit ute på balkongen lite grann. Hoppas kunna koka in lite lax sen och äta. Det är ju så gott och jag är så sugen på det. Hur är det med illamåendet då?

• Arwen77

Hur mår ni andra? Kan ni vara uppe nåt? Känns skönt nu när min sambo är ledig över påsk!

• Myggan01

varit liggande hela dagen idag, idag är en helvetes dag, gör det inte bättre av att solen skiner och ALLA har skit kul...... jaja lite bitter idag.. tar det aldrig slut... suck.

kom att tänka på vår förra granne, hon hade INGA grav besvär alls under HELA graviditeten, lyx lyx lyx  

• Arwen77

Oh jag vet precis vad du menar!! Solen har ju gassat på i flera veckor och alla är ute och myser i solen med picknick och allt det som jag själv skulle gjort om jag inte skulle legat här och spytt känner flera som inte hade några besvär under grav, inkl min mamma! Inte rättvist alls, men sist kände jag att jag var en sämre människa, misslyckad typ för att jag fick så många komplikationer, men denna gången tänker jag inte känna så!! Det har ju ingenting med ens föräldraförmåga att göra. Men visst, har inte berättat om grav för fler än dom närmaste än. Men jag tänker inte skämmas denna gången för att tala om hur jag mår under grav. Jag gjorde det sist, som att det var onormalt och skamligt att inte jobba heltid, gå på yoga, vattengympa och gud vet vad! min förra bm var en riktig hurtbulle som ledde alla dessa grupper och tyckte nog att jag var en skummis som mådde dåligt.
    Ska byta bm också när jag blir lite starkare. Det är svårt att hitta någon bra och seriös bm verkar det som. vet ju inte hur nästa blir, kanske ännu värre? Det kommer att innebära resor in till stan och jag måste då ha bilen men det kan det vara värt. Känner mig inte trygg med nuvarande. Hon känns bara gammal trött och ointresserad.

• Myggan01

knappt, jag är sämre, plus att jag är yr och svag i kroppen. hur mår du? längtar så till oktober

• Myggan01

jag ringde vårdupplysningen nyss, berättade att just nu orkar jag inte stå upp, det snurrar. Jag får i mig vatten, men jag mår kraftigt illa och är yr till och med när jag ligger. jag hade lågt rätt blodtryck enlig b förra veckan (åh jag minns inte värdet) järnet är också sjunkande trots niferex, det "blåser" i huvudet och jag har hemsk huvudvärk.
    hon sa krya på dig och ring om du behöver prata??!?! 

Svar på tråden Hyperemesis