• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • mammatessie
    Newbie84 skrev 2013-11-10 04:58:52 följande:
    Usch stackare! Tror att jag har börjat få värkar men är inte säker... Undrar hur det kommer kännas sen när illamåendet är borta?
    Va spännande! Hoppas det är på riktigt och att du får träffa den lille snart. Tänk va underbart när illamåendet är över och du får fokusera på att ta hand om bebis istället.

Mitt illamående har också blivit lite bättre på dagtid. Värst på morgonen och på kvällarna samt om jag ansträngt mig och varit ute på nåt. Fortfarande heltidssjukskriven. Nu i v 23.
    Blivande trebarnsmamma
  • Newbie84

I natt föddes vår lilla pojk, sjukt jobbigt då jag inte hade nåt i magen, spydde upp frukosten innan vi åkte in, spydde upp saften på förlossningen men har behållit macka osv som jag ätit efteråt :) mår lite illa men inte som innan och tror det är borta i morgon, underbart! Kämpa på ni som är kvar nu. En dag, vecka, månad i taget. Blir nog inga fler barn för mig, men värt detta underverk och är så glad att jag inte gjorde abort när det var som värst.

• Me2

Grattis till alla bebisar !!!!

Jag kör nedräkning, v30 nu så som allra mest 10v kvar (tänker inte gå över en sekund), men hoppas på igångsättning i v37 som sist så då är det bara 7v, mindre än 2månader ! Och det känns helt ok.
    Fortfarande sjukskriven och kräks så fort jag har en tid att passa och måste iväg någonstans, får jag äta och sen sova så funkar det helt ok. 

• dlra

Grattis newbie! Äntligen! Lycka till med bebis och hoppas illamåendet är helt borta inom ett par dagar :)

• Bianca1
    Newbie84 skrev 2013-11-11 10:39:13 följande:

I natt föddes vår lilla pojk, sjukt jobbigt då jag inte hade nåt i magen, spydde upp frukosten innan vi åkte in, spydde upp saften på förlossningen men har behållit macka osv som jag ätit efteråt :) mår lite illa men inte som innan och tror det är borta i morgon, underbart! Kämpa på ni som är kvar nu. En dag, vecka, månad i taget. Blir nog inga fler barn för mig, men värt detta underverk och är så glad att jag inte gjorde abort när det var som värst.

Åh mys! Grattis! Hade hoppats på att du skrivit nått i stil med: illamåendet försvann direkt!

Men det är väl klart att alla hormoner inte försvinner på en gång!

Jag har 16 dagar kvar till min lille kille!
  • dlra
    Me2 skrev 2013-11-11 13:39:38 följande:

Grattis till alla bebisar !!!!

Jag kör nedräkning, v30 nu så som allra mest 10v kvar (tänker inte gå över en sekund), men hoppas på igångsättning i v37 som sist så då är det bara 7v, mindre än 2månader ! Och det känns helt ok.
    Fortfarande sjukskriven och kräks så fort jag har en tid att passa och måste iväg någonstans, får jag äta och sen sova så funkar det helt ok. 

Tänker precis som du! Ska ta upp igångsättning med läkaren i december och se om det finns möjlighet att få en tid precis som man brukar få ett snittdatum. Tänker inte gå över en sekund med den här skiten, hoppas bara kroppen är mogen för det när det väl gäller så att man får dom bästa förutsättningarna :)
  • Newbie84

Illamåendet typ borta har ätit, det var gott behöll maten, tror att det är helt borta i morgon bitti :)

• Newbie84

Dagen efter så vart det borta :) har 4 tabletter kvar vågar inte slänga dem, men jag har matlust och tycker att det jag äter smakar gott. Alla jag pratar med hör att jag är en annan människa och det är så skönt!

Svar på tråden Hyperemesis