• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Bianca1

Vår son föddes med akut kejsarsnitt på torsdag-förmiddagen. Allt gick ändå bra och vi är hemma nu. Har ganska ont i snittet men i övrigt helt ok.

Det blev en liten Kevin på 3460 g och 50 cm <3

Det bästa av allt!! Inget illamående!!! Däremot lite halsbränna kvar om nätterna men inte alls i gämförelse med innan!

Lycka till ni som är kvar!!! Kämpa!!!

• mammatessie
    Bianca1 skrev 2013-11-24 18:01:45 följande:
    Vår son föddes med akut kejsarsnitt på torsdag-förmiddagen. Allt gick ändå bra och vi är hemma nu. Har ganska ont i snittet men i övrigt helt ok.

Det blev en liten Kevin på 3460 g och 50 cm <3

Det bästa av allt!! Inget illamående!!! Däremot lite halsbränna kvar om nätterna men inte alls i gämförelse med innan!

Lycka till ni som är kvar!!! Kämpa!!!
    Grattis till er lilla Kevin! Va skönt att allt gick bra även om det blev akut ks.
    Blivande trebarnsmamma
  • verkar
    Bianca1 skrev 2013-11-24 18:01:45 följande:
    Vår son föddes med akut kejsarsnitt på torsdag-förmiddagen. Allt gick ändå bra och vi är hemma nu. Har ganska ont i snittet men i övrigt helt ok. Det blev en liten Kevin på 3460 g och 50 cm <3 Det bästa av allt!! Inget illamående!!! Däremot lite halsbränna kvar om nätterna men inte alls i gämförelse med innan! Lycka till ni som är kvar!!! Kämpa!!!

Grattis!!!!!! Å vad skönt att inte må illa mer. Ser fram imot det.
    Ursäkta min dyslexi
  • som en sol

Vecka 5+0 idag, är lite illamående igen efter tre dagars paus, men än så länge under kontroll...peppar peppar...

• som en sol

Tittade just i kalendern från hösten 2008 då jag väntade min dotter. Jag blev tydligen illamående kvällen den 23:e augusti och så eskalerade det mellan den 24:e till runt 27:e till full styrka. Den 24:e var då vecka 6+0...idag är jag i vecka 5+1, det innebär att jag borde få hyperemesis inkommande söndag eller måndag om det följer samma mönster som senast. Hujeda mig...jag har verkligen inte lust att spy dygnet runt de närmaste åtta månaderna!

• verkar
    som en sol skrev 2013-11-26 16:21:16 följande:
    Tittade just i kalendern från hösten 2008 då jag väntade min dotter. Jag blev tydligen illamående kvällen den 23:e augusti och så eskalerade det mellan den 24:e till runt 27:e till full styrka. Den 24:e var då vecka 6+0...idag är jag i vecka 5+1, det innebär att jag borde få hyperemesis inkommande söndag eller måndag om det följer samma mönster som senast. Hujeda mig...jag har verkligen inte lust att spy dygnet runt de närmaste åtta månaderna!

Se till att du har medicin hemma ifall att.
    Ursäkta min dyslexi
  • mammatessie
    som en sol skrev 2013-11-26 16:21:16 följande:
    Håller tummarna att du slipper må lika dåligt denna gången. För mig har det blivit värre och värre för varje graviditet (tredje nu) men jag har även hört de som helt plötsligt inte mår alls illa med tredje barnet men gjort med de andra. För mig kom det värsta illamåendet kring v 6-7 och håller i sig fortfarande v 25, men numer kräks jag åtminstone nästan inte alls längre. Jag har varit heltidssjukskriven sen augusti... långa sega månader. Med foglossning som blir värre och värre samt sammandragningar så fort jag rör mig så hoppas jag att jag får va sjukskriven tiden ut. Att börja jobba känns som att bestiga ett berg.
    Blivande trebarnsmamma
  • som en sol

5+2 och ännu ingen förändring, förutom en tilltagande trötthet. Jag har varit på akupunktur två gånger denna vecka och ska igen imorgon. Det är traditionell kinesisk akupunktur, han sägs vara duktig. Jag hoppas det, för dyr är han också. Har nån av er andra gått på akupunktur för illamående och hjälpte det då? Jag fick av barnmorskorna på BB några månader förra graviditeten, men då tyckte jag inte det hjälpte.

• verkar
    som en sol skrev 2013-11-27 23:11:47 följande:
    5+2 och ännu ingen förändring, förutom en tilltagande trötthet. Jag har varit på akupunktur två gånger denna vecka och ska igen imorgon. Det är traditionell kinesisk akupunktur, han sägs vara duktig. Jag hoppas det, för dyr är han också. Har nån av er andra gått på akupunktur för illamående och hjälpte det då? Jag fick av barnmorskorna på BB några månader förra graviditeten, men då tyckte jag inte det hjälpte.

Jag har provat men det fungerade inte på mig.
    Ursäkta min dyslexi
  • nikolean900

Hej,

Jag är i vecka 16 (15+1) och lider fortfarande av min hyperemesis. Jag undra om det är fler därute som känner att de inte blivit tagna på allvar av läkarna, och blivit runt bollade?

Har varit på vårdcentralen akut 3 ggr ringt till min barnmorska 3 ggr och varit inne på vanliga akuten 1 gång. 

Varje gång jag ringer antingen vårdcentralen eller barnmorskan hänvisar de till varandra och det känns som ingen vill ta tag i mitt problem utan bara bollar runt mig och skyller på varandra. Fick först lerginan comp sedan odansetron men inget av det hjälper och jag ligger som en zombie i sängen och spyr dygnet runt.

Jag håller tummarna att det ska ge med sig efter vecka 17-18 som andra sagt men just nu känns det hopplöst. Känner mig helt handlingsförlamad en sån enkel sak som att duscha blir ett helt projekt och bara tanken på mat får mig att vilja kräkas.