som en sol skrev 2013-12-04 15:48:32 följande:
Det är bra märkligt, jag mår som sämst på kvällarna och är varje kväll övertygad om att jag kommer kräkas följande morgon, men ännu har jag inte kräkts! Vecka 6+2 idag. Jag äter 3-4 lergigan comp, 2 lergigan, 4-5 ondensatron 4mg, 30mg sepram SSRI och 1 omeprazol rathiopharm per dag och det tar helt klart udden av illamåendet, men varför kräks jag inte på morgnarna när hormonnivåerna är som högst och magen tom? Jag sover 12-14 timmar per natt, kanske det hjälper? Hur har hyperemesis utvecklats för er andra, har det kommit smygande eller väldigt snabbt och i vilken vecka?
Skönt att slippa kräkas även om det är sjukt jobbigt att bara må illa också.
Hade ju inte hyperemesis med första barnet, väntar nu vårt andra, och då var det bara vanligt hederligt illamående som med sonen till v 12.. Efter vecka 13 släppte det inte som jag hade förväntat mig, så jag gick och tänkte att jag säkert att jag kanske inte var så långt gången som vi trodde, och kanske bara var i v 11 eller nått tänkte jag. Vecka 14 en dag sa det bara pang från det att jag vaknade en morgon sen bara eskalerade det. Postafen hjälpte inte, seaband hjälpte inte, kunde inte äta, inte dricka, var helt spyfärdig mem spydde aldrig. Efter 3 dagar liggandes i sängen utan vätska och mat, så åkte jag in..tacka fan för vätskedropp. Hade 140 i vilopuls och 5+ ketoner på urinprovet haha. Snacka om att kroppen var i totalt svältläge och bara tog av mina reserver..dom trodde inte på mig när jag sa att jag enbart mått illa, utan frågade hela tiden att jag måste ju ha spytt? Jag bah ehe nej.
Har fortfarande inte spytt under denna hemska resa tack och lov, vecka 32 nu. Men mår så illa stundtals att jag bara vill dö i svett och frossa. Tar mina lergigan comp och ondansetron som tar bort det värsta ialf, en riktig gudagåva. Vill inte för hela mitt liv må så som jag gjorde den där veckan i v 14.. Uh, skakar bara av att tänka på det.