• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Jenny78

Newbie. Tack :) Jag mådde illa ända tills hon kom ut, men från vecka 25 ungefär kunde jag gradvis trappa ner till en ondasetron om dagen .

Verkar, jag hann aldrig skriva någon förlossninssammanfattning då hon kom lite tidigt.

Inga läkare har sagt till mig att ondasetron är negativt i tredje trimestern. Jag år fram till tre dagar innan födsel.

• Stina1982

Jenny78: grattis till flickan!! I söndags natt kom vår lilla tös till världen. Allt gick bra, men förlorade en hel del blod så jag har mått lite konstigt i efterhand. Dock kan jag äta allt igen utan att må illa! Fantastiskt! Tänk att det ger sig när bebis är ute!!!

• Bianca1
    Stina1982 skrev 2013-11-06 08:46:34 följande:

Jenny78: grattis till flickan!! I söndags natt kom vår lilla tös till världen. Allt gick bra, men förlorade en hel del blod så jag har mått lite konstigt i efterhand. Dock kan jag äta allt igen utan att må illa! Fantastiskt! Tänk att det ger sig när bebis är ute!!!

Stort grattis! Åh det ger mig hopp! "Bara" 3 veckor kvar!!! Vill må bra!!
  • Newbie84

Åh grattis till era underverk! Längtar så nu, efter att slippa må illa, spy och få träffa bebisen.

• Litenskit

Igår fick vi en liten tjej =). Så skönt att äntligen kunna må som en normal människa igen.

• som en sol

Det är primperan man inte ska ta i tredje trimetern, det går bra att ta ondensatron.

• verkar
    som en sol skrev 2013-11-08 21:36:31 följande:
    Det är primperan man inte ska ta i tredje trimetern, det går bra att ta ondensatron.

Ok
    Ursäkta min dyslexi
  • dlra

Grattis till alla små liv i tråden! Nu är helvetesillamåendet säkert över för er. Åh sån lyx som får gosa bebis och få må bra igen <3 längtar så in i bomben!

I snart en vecka nu har jag mått som en normal människa på dagarna, tar en första dos vid 21 på kvällen innan jag somnar, och har vaknat upp kl 01 varenda natt och kallsvettats av extremt illamående, vill bara spy men inget kommer! Så himla synd att den munlösliga zofranen är så himla äcklig, jag får inte i mig den när jag mår sådär illa, så jag tar en i vanlig tablettform ihop med lergigan comp och ligger och våndas i en timme innan dom börjar värka ordentligt!

Är så himla slut! :(

• Newbie84

Usch stackare! Tror att jag har börjat få värkar men är inte säker... Undrar hur det kommer kännas sen när illamåendet är borta?

Svar på tråden Hyperemesis