syster78 skrev 2013-12-01 21:32:30 följande:
Hej, hoppar in här. Dessvärre...
Andra graviditeteten, 10+5 idag. Med sonen kräkte jag till 40+2 men var inte lika illa däran som jag är / redan har varit.
Kräkt och legat på soffan i 5 v, gått ner 5 kg. Tar ondansetron, fungerar ibland. Varit inne på KK Akut 3 ggr de senaste 3 veckorna - i fredags blev jag inlagd med nattpermission, fick då 3 l vätska och kissade uppskattningsvis 1 l så jag behövde onekligen vätskan. Tillbaka igår igen, fick 2 l dropp och kom då igång och kissade normalt, nackdelen med det var att jag då inte kunde ligga ner 2 h efter att jag ätit vilket jag måste för att inte kräkas, kräkte alltså upp det jag åt på sjukhuset för att droppet pågick...
Idag var urinstickan ua och jag blev hemskickad. Efterfrågade näringsdropp, skulle desperat behöva det men fick till svar att det är väldigt sällan det ges och jag förstår verkligen inte varför. Nån här som fått det?
Jag ska träffa dietist på onsdag, hopas det kan ge lite.
Ursch vad jobbigt :(
Verkar som att näringsdropp ges i sällsynta fall. Med mig var det tal om det när jag låg inne med vätskedropp, värdena blev bra men jag kunde fortfarande inte få i mig ett piss pga illamåendet, man väntande ändå för att se hur medicineringen gick, när vi till slut hittade den bästa kombinationen av medicin för mig så kom jag ju ur den onda cirkeln så därför behövdes inte näringsdropp för jag kunde smått börja äta mer och mer :)
Det verkar så att man vill att ens medicinering ska etablera sig i kroppen först och främst.. Håller tummarna för att du snart blir bättre och kommer ur det värsta.
Styrkekramar!