Newbie84 skrev 2013-11-16 01:09:00 följande:
Jag har så ont i underlivet, mensmagen, rumpan, och brösten. Men det går att hitta ställningar där besvären inte känns av, vilket aldrig gick med illamåendet då det var konstant. Är lite rädd att jag ska gå upp i vikt nu när jag kan äta igen, plötsligt är choklad och godis gott igen... Bianca: snart är bebis här vad underbart :) för mig gick sista tiden sjukt långsamt men jag kunde se ljuset i tunneln vilket jag inte kunnat innan bf. Som en sol: håller tummarna att du klarar dig! Vågar själv inte skaffa barn igen pga detta och hoppas att jag ska glömma om några år. Berätta gärna hur det går framöver
Ja, man glömmer av det efter ett tag. Jag hade samma med dottern och sa: aldrig mer! Men sen gick tiden (5 år) och jag tänkte: så farligt var det väl inte? Sen blev jag gravid igen och OJ vad fort minnet kommer tillbaka! Nu säger jag samma igen: aldrig mer! Kanske "glömmer" om 5 år igen men jag kommer ju aldrig ha särskillt tätt bland åldrarna i syskonskaran om jag håller på så! :D
Jag gick upp 10 kg efter att jag fått dottern då jag åt och åt och åt! Men vilken känsla att kunna äta! Längtar igen! Dock inte till +10 kg till ;P