• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • verkar
    Newbie84 skrev 2013-10-28 07:27:45 följande:
    Åh jag ska fråga min bm om igångsättning men hon lär tycka att har jag väntat 40 v så kan jag stå ut Max två v till om jag går över tiden (bf på lördag). Det värsta är att jag bara längtar efter att få må bra och bli mig själv i första hand, men tänk att det gåttnästan ett år, ett år som jag vart sjukskriven, spytt och mått skit. Ungefär 2300 tabletter har jag tryckt i mig under denna tid, det första halvåret är mest ett töcken där jag legat i sängen eller på toa. Nu hoppas jag att det är värt allt som ni med barn innan säger :)

Det är det (värt det allså) med tanke på att jag gjort det 4 gånger. Jag är nu i v 29 och babidarna kommer i senast i v 34 säger läkarna. Inte långt kvar nu
    Ursäkta min dyslexi
  • Me2

Kommer också be om igångsättning, med dotter fick jag det så jag hoppas verkligen att jag får det den här gången också. Var inte mogen alls då, men det gick bra ändå.

Heltidssjukskriven sen 2 v då jag började spy igen i v26 Nu kommer allt upp om jag inte inte sover efter jag har ätit, så här är det äta och sova som gäller.

• Stina1982

Min BM tyckte att vi skulle avvakta och försöka låta kroppen komma igång själv då det är det mest " humana", men om jag inte står ut mer så kan det kanske bli en igångsättning. Med Max 1,5 vecka kvar ser jag ändå slutet, men mår så kasst så det är väldigt jobbigt att ta hand om både mig själv och en treåring.

• Newbie84

Jag tror ju inte jag får igångsättning men min tapp var 1 cm och jag var öppen 2 när jag blev inlagd så borde väl vara bra förutsättning iaf :)

• Bianca1

Vecka 36 och illamåendet och FRAMFÖR ALLT HALSBRÄNNAN har slagit tillbaka med ALL kraft!!! Jag är helt slutkörd nu! Vill bara gråta! Sover inget om nätterna och måste samtidigt vara en bra mamma på dagarna!

• Jenny78

Min lilla tjej hade bråttom och vattnet gick i vecka 36, jag slutade då med mina ondasetron eftersom de gör mig förstoppad och fy så illa jag mådde de sista tre dagarna innan hon kom ut. Förlossnings personalen tyckte det var konstigt art jag kräktes upp allt, och verkade inte riktigt tro på att det var gravidillamående fortfarande.... Iaf, det man har igen är att jag inte alla tycker de här första veckorna är så jobbiga, jag slipper ju må illa konstant så jag är i himmelriket😊 och 1,5 vecka efter förlossningen är jag av med både gravidkilona och lite till. Så det finns ljus i tunneln nånstans bortom bf!

• Tifastar

Less man blir att personal inte fattar att man kan ha illamående o kräkningar HELA graviditeten

Haft så med alla mina. Nu är jag i vecka 20 med nr tre o mår lika apa som dom andra gångerna.

• Jenny78

Ja eller hur? De läre ju ha sett det förut. För mig innebar det ku även att jag blev värksvag, då jag inte hade så mycket krafter kvar:/

• dlra

Vad tråkigt att ni mött personal på förlossningen som inte fattat :( är det inte något ni nämnde i ert förlossningbrev, alltså lite kort vad ni genomlidit under graviditeten?

Var på förlossningen för 2 veckor sedan för att jag hade så mkt sammandragningar, då frågade barnmorskan hur jag mådde i min graviditet och så berättade jag att jag går på mediciner för graviditetsillamående fortfarande och är sjukskriven pga det. Hon frågade tillochmed vad jag åt för kombo av mediciner, lergigan comp ihop med pimperan frågade hon och jag bah nej, lergigan comp med ondansetron :) var så skönt på något sätt att hon visste om att detta existerade, jag kanske bara hade tur..?

• Newbie84

Grattis Jenny! När försvann illamåendet? Konstigt att de inte tror att man kan må illa så länge, verkar ju inte allt för ovanligt heller...jag längtar efter att bli mig själv, må bra och vara glad :) bf +2 idag

Svar på tråden Hyperemesis