• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Igloo

Hej på er!
    Haft problem med illamående till och med vecka 17-18 och sedan har det varit helt okej tills för en vecka sedan, nu har jag börjat kräkas igen x flera per dag och kan äta jätte lite mat. Det är som allt trycker på och att jag kräks upp överflödet som inte får rum i magen fast jag äter små små portioner. Är nu i vecka 24.... Man blir galen på detta! Vill bara må bra och inte må illa dygnet runt.....

• verkar
    Newbie84 skrev 2013-09-26 17:14:22 följande:
    Ni som fött barn innan, försvann illamåendet direkt efter eller när försvann det? Hur kändes det, märkte ni bara att det var borta?

Jag har mått bårligt i en period med alla mina (3 st) sedan har det blivit bättre. För mig var det v 7-17 en 10 veckors period. Sedan har jag bara kräkst då och då kanske var tredje dag eller så. Det började trappa ner (illamåendet och kräkningsrna) för att sedan nästan försvinna helt. Helt symtom fri blev jag när barnen väll var ute.
    Ursäkta min dyslexi
  • Newbie84

Tack för era svar, verkar nog som att det kommer vara så här till efter förlossningen, nubbar jag haft några dagar utan kräkningar och det är skönt, men det här illamåendet tar död på mig. Blev ju sjukskriven nu för hotad förtidsbörd också och jag hade säkert tyckt att förverkar och sd vart jobbigt, men det är fan ingenting mot illamåendet. Bebis är väldigt välkommen ut nu!

• Newbie84

Nu är det inte lång tid kvar :) hur mår ni tjejer? Kämpar själv med illamåendet och ibland kräkningar, men känns psykiskt mindre tomt när det är nära bf nu. Längtar till mina gamla kläder, min hy och att må bra igen. Nyfiken på bebis och hur livet kommer bli :)

• Stina1982

Nä, nu borde det vara dax snart!:) Tänk att man kämpat sig igenom det här snart!! Hade BF igår men inget har hänt än. Med första barnet gick jag över en vecka. Jag mår också väldigt illa än, men jag kämpar så för att inte spy, för då vet jag att jag inte kan sluta, då blir det lixom hela dan. Haha, jag minns inte hur det känns att må bra, helt sjukt!!

• dlra

Starkt kämpat tjejer! Att ni ens låter er gå över BF är starkt gjort. Jag kommer kräva igångsättning, finns ingen mening med att må såhär jäkla illa när bebis är färdigbakad efter 37 fulla veckor, förutsatt att tappen är mogen för en igångsättning såklart. Fick igångsättnig beviljad med sonen men då pga andra orsaker.

Minns knappt hur det känns att må bra. Mår illa varje jävla dag nästan :( även om medicinen tar bort det värsta så ligger det lite kvar i halsen. Uuuh

• Stina1982

Dira: Jag var nära att få en tid för igångsättningssamtal, men min barnmorska avrådde mig från det och vi har börjat med hinnsvepningar (aj) istället. Hoppas verkligen på resultat snart!

• dlra
    Stina1982 skrev 2013-10-27 15:34:18 följande:

Dira: Jag var nära att få en tid för igångsättningssamtal, men min barnmorska avrådde mig från det och vi har börjat med hinnsvepningar (aj) istället. Hoppas verkligen på resultat snart!

Varför avrådde hon det? :/

Skönt ialf att hon erbjuder hinnsvepningar! Håller tummarna för dig att det ska ge resultat :)
  • Newbie84

Åh jag ska fråga min bm om igångsättning men hon lär tycka att har jag väntat 40 v så kan jag stå ut Max två v till om jag går över tiden (bf på lördag). Det värsta är att jag bara längtar efter att få må bra och bli mig själv i första hand, men tänk att det gåttnästan ett år, ett år som jag vart sjukskriven, spytt och mått skit. Ungefär 2300 tabletter har jag tryckt i mig under denna tid, det första halvåret är mest ett töcken där jag legat i sängen eller på toa. Nu hoppas jag att det är värt allt som ni med barn innan säger :)

• Bianca1
    Newbie84 skrev 2013-10-28 07:27:45 följande:

Åh jag ska fråga min bm om igångsättning men hon lär tycka att har jag väntat 40 v så kan jag stå ut Max två v till om jag går över tiden (bf på lördag). Det värsta är att jag bara längtar efter att få må bra och bli mig själv i första hand, men tänk att det gåttnästan ett år, ett år som jag vart sjukskriven, spytt och mått skit. Ungefär 2300 tabletter har jag tryckt i mig under denna tid, det första halvåret är mest ett töcken där jag legat i sängen eller på toa. Nu hoppas jag att det är värt allt som ni med barn innan säger :)

Åh jag känner likadant! Jag har verkligen inte mått bra på över ett år!!! Jag var ju gravid, innan denna gång, som slutade med ma. Mådde lika illa då! Sen gravid direkt efter och illamående igen! Och som sagt alla dessa tabletter!!!
Svar på tråden Hyperemesis