• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • fufrutti

Jag åkte in varannan dag i cirka två-tre veckor och fick vätske dropp eftersom jag varken kunde äta eller dricka. Och när jag tog upp att jag tappat mycket i vikt från 95 till 68 tyckte en sjuksköterska att de var dags att göra något då jag aldrig vart bättre. Jag fick "sond mat" genom venen och bara efter två dagar kunde jag börja äta sakta men säkert igen. Fått massa sprutor i höfterna emot illa mående och har fått tabletter utskrivet som jag ska ta två gånger om dagen så jag inte känner illamående. Mår idag bättre kan både äta och dricka. Jag är i vecka 14 nu och hoppas och ber att jag slipper de där eländet igen! Kämpa på flickor!

• Bianca1

Blev sakta bättre och ökade tio kg i vikt i vecka 19. Är nu i vecka 29 och illamåendet slår tillbaka med full kraft! Har fått medicin igen och varit hemma från jobb. Jobbar oxå i butik! Men vill verkligen inte vara sjukskriven igen! Har sökt hp men det är ju tjurigt med det nu! :(

• mammatessie
    Bianca1 skrev 2013-09-17 21:52:08 följande:
    Blev sakta bättre och ökade tio kg i vikt i vecka 19. Är nu i vecka 29 och illamåendet slår tillbaka med full kraft! Har fått medicin igen och varit hemma från jobb. Jobbar oxå i butik! Men vill verkligen inte vara sjukskriven igen! Har sökt hp men det är ju tjurigt med det nu! :(
    Jag fick inte hp förra grav trots att vi står länge och mycket ensamma och att det är en del tunga lyft med varor. Känns som att det är lättare att bli sjukskriven då, vilket de tyckte sist då jag påpekade att jag hade mycket förvärkar och foglossning och därför ville ha hp. De på hp tyckte att jag skulle bli sjukskriven och de som beslutar om sjukskrivning tyckte jag skulle få hp. Samma dumma kassa men tydligen olika avdelningar.

Idag är en bra dag för mig iaf för jag fick just ett sms från fk att de skickat ut en utbetalning till mig. Det betyder att jag fick min sjukskrivning beviljad. Trodde verkligen inte att jag skulle få det så jag är sååå glad nu. Fortfarande aptrist att va hemma och må pyton men nu kan jag iaf slappna av och veta att jag kan betala nästa månads räkningar också.
  • Bianca1

Jag fick hp förra gången men det var ju 5 år sen så är inte lika hoppfull nu...

• Newbie84

Ni som vart gravida innan, blev illamåendet bättre när magen sjönk ner lite? Känns som att det trycker på så mkt uppåt och jag spyr och mår mkt sämre när jag äter...

• Bianca1
    Newbie84 skrev 2013-09-18 17:05:59 följande:

Ni som vart gravida innan, blev illamåendet bättre när magen sjönk ner lite? Känns som att det trycker på så mkt uppåt och jag spyr och mår mkt sämre när jag äter...

Ja lite möjligtvis men halsbrännan var kvar och den gör mig oxå illamående
  • Me2
    Newbie84 skrev 2013-09-18 17:05:59 följande:
    Nej, när de kom ut.....
  • verkar

Mitt illamående är periodisk har alltid varit ca i v 7-17 gör att sedan bara göra sig påmind ibland.

Ursäkta min dyslexi
  • Newbie84

Ni som fött barn innan, försvann illamåendet direkt efter eller när försvann det? Hur kändes det, märkte ni bara att det var borta?

Svar på tråden Hyperemesis