• Arwen77

Hyperemesis

Alfonsmamman: prova omeprazol. Ta upp det med läkaren nästa gång!

• Arwen77

Om man tar lergigan comp tillsammans med mat brukar det inte ge illamående. Testa att va utan compen.
    Najsen: jag äter venlafaxin. Sertralin är väl den medicinen som det finns mest dokumenterad kunskap kring. Fråga din bm!
    Stina: hur går det med sjukskrivningen? Jag fick förlängt tom 20 maj. Då borde jag vara bättre tycker jag. Annars tycker jag att det börjar bli bättre här...tröttheten är ihållande och jag vilar mkt, illamåendet är bättre. Tar bara lergigan till kvällen nu. Har inte spytt på en vecka nu. Några ggr väldigt nära, men lyckats hålla tillbaka. Magen har blivit bättre, med värken o så.
    Tack för ni finns!!! KÄMPA PÅ!! Ni är bäst!!

• Arwen77

Cii: men herregud vad hemskt för dig!! Ska det aldrig bli bra?! Hoppas verkligen det blir bra för dig!
    Nu när ni säger det där med magsmärta så har min gått över sen jag slutade med compen!

• Arwen77

Tack Stina jag försöker tänka så oxå, men det är precis som ett trauma på nåt sätt. När man mår mindre illa nån dag så hinner känslorna ikapp. Precis som att dom ligger där o lurar på att få komma till ytan. Sorgen över att ha varit så sjuk under så lång tid. Trots att man mår bättre!! Sjukt va?! När man borde va glad så känns det jobbigt ändå. Kanske tillfälligt. Hoppas det. Vi hade bokat in en resa i juni som vi nog inte kommer att kunna åka på jag vågar inte chansa när det gäller min hälsa:-/ kanske mår jag bättre, men frågan är hur bra? Känner sån ångest över det. Vill bara gråta. Min sambo har hoppats in i det längsta men jag måste tala om för honom att vi inte kan åka känns som jag förstör allt. Vet inte vad jag ska säga till honom. Har skjutit upp det länge, men nu måste resan va betald annars avbokas den. Just nu känns allt oövervinneligt stort. Som att alla problem fått så stora proportioner. Som att domän katastrofer. Jag vet inte...tankarna och känslorna är rätt mycket kaos just nu bara:-/

Svar på tråden Hyperemesis