• Arwen77

Hyperemesis

Jo kräkningarna är mkt bättre sen några dagar, bara typ nån gång per dag nu. Men jag vet inte, det kan ju ändras snabbt igen. Men klart jag hoppas att det är på väg tillbaka, mer än nåt annat!! Trots att jag inte gått upp nåt i vikt så har jag fått en gigantisk mage tycker jag! skumt! Jag har RUL 21 maj som ett stort mål som motivation att kämpa på! Då får jag veta vem som gömmer sig därinne, en liten lillebror eller lillasyster

• Arwen77
    äter alltid havregrynsgröt på morgonen annars, men aldrig när jag är gravid. Då är det aprikoskräm som funkar. Skumt hur det kan vara! Är stor tedrickare men har inte druckit te sen jag plussade. Va så sist oxå. Så märkligt det kan vara. Kroppen o psyket förändras sååå otroligt. Känner mig inte alls som mig själv:-/
  • Arwen77

Ja shit, detta är helt sjukt!! När ska det vända, tro? Ska man va så här död till oktober?!

• Arwen77

Skönt att du mår bättre, greeneyes ! Vilken v är du i nu?
    Inget vidare idag här

• Arwen77

Najsen; oj, har ni flyttat precis? Hur går det? Vet hur jobbigt det var sist för mig då vi flytta när jag va gravid. Inget jag vill göra om. Jo man kan nog äcklas av allt! Jag som inte alls är äckelmagad på något sätt annars! Nu får jag kräkreflexer bara jag går in i badrummet!! Nåt stinker helvete och jag kan INTE lokalisera vad det är!! kan det va avloppet?! Vad gör man åt sån lukt? Rörmokare?

Stina: ja, du kanske borde spy rakt framför honom! Kanske inte är sån dum idé eftersom han inte verkar förstå tillståndet! Är det mvcläkare?
    Min sjukskrivn går ut imorn, har återbesök till vårdcentralen då. Vi får se vad dom gör. Är ju fl men kan fortfarande inte ta hand om min son långa stunder ensam. Har hjälp av Mona föräldrar, svärmor och sambon som turas om. Vi hoppas ju på att det ska bli bättre men det går ju med myrsteg.... Känner mig som sju svåra år!! Vill gå till tandhygienist och frisören, men det kanske är att utmana ödet...?

• Arwen77

Najsen: du ska förklara precis så som det är! Är det en seriös läkare så kommer han att förstå. Fk har inte ifrågasatt mig hittills. Men vad säger din bm om att du slutat med antidepressiva? Jag har ätit det i många år och mycket mår bra på den medicinen jag tar. Har alltid stått på lägsta dos, typ underhållsdos. När jag plussade nu eftersom det var oplanerat så gick jag ner på halva den jag har. Bara för att inte få biverkningar, men fick lite skäll av min bm för hon sa att man absolut inte ska sluta med den. Men visst är man nojjig, trots att överläkaren på förlossningen sagt till mig att jag inte ska sänka dosen så gör jag det....men detta tillstånd av illamående o kräkningar gör ju att man blir fruktansvärt tärd psykiskt! Hade man mått bra fysiskt så hade det varit en piece of cake!!

• Arwen77

Stina: måste verkligen försöka ringa nån rörmokare ja, NÄR ska man kunna släpa sig till frissan?! :-/

Svar på tråden Hyperemesis