• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Alfonsmamman

Bianca1. Ja, visst är det jobbigt. Frossar och känner mig febrig. Allt obehag jag känner gör mig liksom mer illamående. Nu har jag precis varit uppe och kräkts. Känns som det är mer på gång. Matt och trött. Jag har också en ruskig magkatarr/halsbränna. Knaprar novalucol som om det vore godis. Halsbrännan ger mig också ett illamåemde fast ett annat liksom.

Ska ha sonen hemma idag, klämdag. Pest eller kolera. Antingen hemma eller gå å hämta på dagis. Men han är snäll och go. Kollar på film och leker en del själv.

Hur har natten varit för er? Har ni sovit bra?
    God morgon

• Me2

Alfonsmamma : Har du testat omeprazol / losec istället ? Jag har aldrig fått novalucol att fungera, men omeprazolen funkade hyfsat....

• Bianca1

Har oxå dottern hemma idag men även mannen så jag ligger i sängen ännu... Men är så sjukt mycket som behöver göras i hemmet! Åå vilken ångest!

• Stina1982

Newbie, jag äter vitamin b6 och lergigan comp. Svårt att säga om det hjälper, något kanske! Primperan har jag dock inte. För mig svänger illamåendet väldigt mycket mellan olika dagar numer. Kan vara helt sängliggande och kräkas hur mycket som helst ett par dar, för att nästa dag kunna sitta i soffan en stund och äta lite mat. Har ni åxå så eller är det mer konstant?

• Stina1982

Alfonsmamman: Jag hade åxå frossa och kände som om jag hade influensa, men det har blivit bättre på senare tid.

• Bianca1

Bara kräkts en gång igår och en gång idag. Känns jätte ovanligt! Men illamåendet är precis lika starkt!

• Stina1982

Hej tjejer, hur mår ni idag? Jag blev sugen på godis för första gången på 3 månader, så jag skickade sambon till kiosken. Nu ligger jag i sängen och äter sura nappar, såå gott, men har ingen aning om hur det slutar. Det värsta som kan hända är väl att det kommer upp tillbaka, men det är ju inget man inte varit med om förut...

• Me2

Härligt att vara sugen på något ! Men det känns som att det kan göra ont att få upp.....Hoppas att du slipper det !

Svar på tråden Hyperemesis