• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Stina1982

Tack snälla för tipsen! Har så svårt att tänka på mat, jag ska testa lite varianter! Jag dricker en hel det grönt te för jag tycker att det dämpar illamåendet. Har dock settlite olika rekommendationer om just grönt te, vissa säger att det inte är bra att dricka för mycket av det. I övrigt har morgonen startat ganska okej. Har tom orkat ta en dusch! Hur mår ni andra?

• Dompans mamma

Jag kan rekomendera citron-ingefärste. Ingefära gör underverk mot illamående sägs det. Kan nog stämma då jag kan dricka flera koppat utan att hulka.

• Arwen77

Jag kan själv inte dricka te alls i någon form tyvärr. Jag som ÄLSKAR te!!:-/
    Jag mår helt ok idag, ska försöka ha en liten utflykt/picknick ute på gräsmattan med lilla sonen o mannen. Längtat efter det läääänge!
    Hur länge till är ni sjukskrivna?

• Stina1982

Dompans mamma: det ska jag testa! Låter fräscht. Arwen: Tänk den dag du kan dricka te igen! Jag känner så för kaffe! Har varit en riktig kaffeälskare tidigare, malt egna bönor och testat olika sorter, men nu får jag kväljningar bara sambon tar fram pressokannan till sig på morgonen. Kom ni ut på picknick? Vi var faktiskt ut på ett café hela familjen och åt glass! Jag är helt chockad själv över att jag kom ut och det gick bra! Många veckor sen jag var ute alls förutom läkarbesök.

• Stina1982

Jag fick förlängd sjukskrivning med hjälp av barnmorskan! Det var en annan läkare nu och jag fick maj ut! Så skönt!! Ja hoppas dock verkligen kunna börja jobba tidigare än så.

• Newbie84

Skönt! Ska ringa mvc på måndag. Idag har jag legat i sängen hela dagen och mår skit men inte kräkts, fast det känns som att det är på g hela tiden. Känns så pinsamt att vara borta så länge tror ingen på jobbet förstår helt ärligt. Vill bara bli frisk och må bra!!!

• Stina1982

Newbie! Det viktigaste är att du mår bättre innan du börjar jobba och inte tvingar dig iväg! Det är fruktansvärt att vara på jobbet och känna att man inte orkar. Jag vet hur du känner. En nära kollega till mig har berättat att det pratas om mig på mitt jobb och att inte alla är så förstående! Jag försöker bortse från det och tänker att hur ska de kunna förstå innan de själva haft kräksjukan i flera månader. Det är trist att inte bli trodd när man mår så otroligt dåligt som man gör!

• Newbie84

Ja visst är det! Man mår ju psykiskt dåligt också av att inte orka och bara ligga inne... Men för att tänka positivt så mår jag bättre nu än för några veckor sedan då kräktes jag upp precis allt inkl vatten och nu går jag behålla en ganska stor del. Ska försöka boka upp möte med mvc läkaren på måndag

Svar på tråden Hyperemesis