• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Dompans mamma

Sitter i soffan!!!! Inte suttit här på 10 veckor!!!! Har varit helt sängbunden. Hoppas det börjar ge med sig nu. Vill tillbaka till jobbet!!! Härligt att fler av er också börjar återfå livet. Kram

• Stina1982

Godmorgon tjejer! Arwen: trodde ett tag att jag skulle få åka in igen då jag inte kunde behålla nåt, men sen åkte sambon och handlade nyponsoppa, limpa och messmör och det har otroligt nog funkat! Det är så knäppt att det s om går att få i sig ena dan ibland inte alls går bra nästa dag! Hur mår du idag? Dompans mamma: Så skönt för dig! Vilket framsteg! Vilken vecka är du i nu? Jag känner att mitt illamående har minskat lite, men mina kräkningar fortsätter ändå. Jag kan kräkas rakt ut bara jag tittar på kylskåpet hemma, utan att ja egentligen mådde illa innan. Eller om jag ser skarpa färger eller känner nån speciell lukt. Det är så sjukt!! För att inte tala om när jag har gaser i magen...

• Arwen77

Härligt Dompan!! Håller tummarna för dig!!!
    Jag mår ok idag, men ansträngde mig lite för mkt igår o fick enorma sammandragningar men det har släppt idag. Har man en bra dag har jag svårt för att begränsa mig tyvärr. Känns så skönt att ha en bra dag med lite energi, då tar jag tag o städar så mkt jag kan. Mycket är väldigt eftersatt här hemma. Ska ta det lugnare idag. Lilleman är bättre idag som tur är. Fortfarande feber men är igång o leker iaf

• Newbie84

Fått min sjukskrivning förlängd nu hoppas på att det vänder snart bara... Ska även prova primperan i tablettform istället för stolpiller, hoppas det funkar bra. Ringde mvc i går och de har bara en forskningsläkare där 1 ggr/ vecka vilket ju verkar konstigt? Blev hänvisad till en VC för sjukskrivning och förnying av recept, frågade även barnmorskan jag pratade med om vitsmin b6 men hon hade inte hört talas om det...Funderar på att byta mvc till någon annan, nån som har tips på någon bra? Bor i norra Sthlm

• Alfonsmamman

Fy fasiken. Har ni provat att spy och nysa samtidigt. Idag har varit en lång kämpig dag. Klappar mig mentalt på axeln och menar you can do it! Kämpa Emelie.

• Bianca1

Här behöver jag hoppa in och få lite stöd kände jag! Kräks alltifrån 1-12(!) gånger per dag! Idag är en sämre dag..... Nu har jag börjat frysa och känna mig skakig oxå. Står i duschen för att värma mig. Det är min lilla fristad varje dag! Nära till toaletten om jag behöver kräkas och jag kan spotta hur mycket jag vill!

Ska jag behöva stå här i 9 månader??!

• Alfonsmamman

Du är duktig Bianca. Vi finner våra vägar. Äter du någon medicin? Vad får du i dig om dagarna? Är det första barnet? Jag fryser också mycket när jag har en dålig dag. Frossar och känner mig riktigt riktigt sjuk.
    Ta hand om dig och välkommen hit.

• Me2
    Newbie84 : MamaMia (Östermalm/Kista mm)? Jag gick där med mitt andra barn, tyvärr gick den BM jag hade i pension precis efter jag födde. De var bättre än den BM jag hade med första barnet, men fortfarande kan de inget om HG dock var det relativt enkelt att få träffa läkare och få UL osv eftersom de har allt samlat där.

Kämpa på tjejer ! Tänk på den gosiga bebisen som kommer tillslut ! 
  • Bianca1

Har lergigan comp men den hjälper föga.... Rostat bröd är väl det ända jag lyckas äta, men nu har jag gått ner 4 kilo sen jag var hos bm i torsdags....

Har en dotter som fyller 5 i september. Jag mådde jätte dåligt med henne oxå men minns det inte som så här illa!! Gråter mycket och tycker synd om mig själv....

Hur långt gågna är nu andra?

Svar på tråden Hyperemesis