• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Newbie84

Är bara så tråkigt att vara hemma och jag vill bara vara frisk. Ligger i sängen idag också och mår skit, suck!

• Stina1982

Å jag vet Newbie! Kämpa på! Jag har inte heller tagit mig upp idag. Mycket tankar när man ligger så här. Ibland undrar jag om jag lever eller är död när det är som värst. Men så länge jag mår illa utgår jag ifrån att jag lever ;)

• Arwen77

Kämpa på tappra kvinnor! Fick nyss en puss av min son och då orkar jag lite till

• Newbie84

Hoppas verkligen på att det vänder när illamåendet är borta ska jag inte klaga på några andra krämpor! Blir också så orolig att nåt är fel med fostret sen när det är RUL för jag vägrar att ha mått så här i onödan...låter helt sjukt, men så känns det tyvärr... Kämpa på alla ny vecka snart och lite närmre slutet :)

• Stina1982

Newbie; Jag har åxå tänkt tanken! Det här är min andra graviditet och jag kommer aldrig någonsin mer utsätta mig för detta, så om något går snett så blir sonen ensambarn. Men vi får trösta oss med att läkarna faktiskt säger att det är större chans att det är en frisk graviditet om mamman mår dåligt. Om det är vetenskapligt bevisat vet jag inte :)

• Arwen77

Jag känner samma sak! Detta är min andra och jag går inte igenom detta igen! Känner oxå lite oro inför RUL. Men samtidigt ska det bli spännande! Vi ska ta reda på könet oxå men vi får alla hoppas att allt ser bra ut med våra bebisar!! Hur mår ni idag? Kommer ni ur sängen? Min lilla busare är sjuk idag med hög feber och kräktes ner sig inatt fyyyy ingen hejd på eländet

• Stina1982

Uff då, stackars liten. Hoppas han mår bättre snart! Är det inte det ena så är det det andra. Här har jag ingen bra dag heller. Kan endast behålla Piggelinglass! Tur vi hade 2 i frysen! Mår ni andra ok idag?

• Arwen77

Jag mår väl helt ok. Ätit frukost, kräm o smörgås. Vågar nog hoppas att det är på bättringsvägen helt klart! Blivit mkt bättre. Sover bättre oxå hoppas dagen blir bättre idag för dig Stina!! Tänker på dig! Kram

Svar på tråden Hyperemesis