• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Jenny78

Hej, ny här! Är i vecka 16 och har varit dålig sen vecka sex. Nu ligger jag inne med dropp och testar även ny medicinering så hoppas livet snart ska återvända. Mår bättre idag när jag blivit uppvätskad, hade riktigt dåliga värden när jag kom in. Skönt att se att det verkar börja vända för en del här inne!

• verkar
    Jenny78 skrev 2013-05-19 11:22:56 följande:
    Hej, ny här! Är i vecka 16 och har varit dålig sen vecka sex. Nu ligger jag inne med dropp och testar även ny medicinering så hoppas livet snart ska återvända. Mår bättre idag när jag blivit uppvätskad, hade riktigt dåliga värden när jag kom in. Skönt att se att det verkar börja vända för en del här inne!

Vad får du för medicin?
    Ursäkta min dyslexi
  • Jenny78

Har haft lergigan comp, men nu ska de testa ondasteron istället och hoppas det funkar bättre.

• Newbie84

Alfonsmamman: vet inte också funderat för nubbar jag tagit tillvara på bra dagar och legat de dåliga. Ska börja jobba i morgon så får verkligen hoppas att jag kan fortsätta med det.

• Stina1982

Är det någon som lyckats minska ner medicineringen? Jag lät bli eftermiddagstabletten idag men det slutade ju förstås med att jag stod med huvet i toan igen. Jag som inte spytt på några dagar! Ja, ja... Ska man kanske minska med en halv i taget istället?

• Newbie84

Har försökt men får samma resultat som du. Vet inte riktigt när man ska minska enligt bm bör jag försöka sluta med primperan men det är svårt då de hjälper bäst

• Serla

Jag har slutat med Primperanet nu, får inte ta det längre. Spyr flera gånger varje dag och de andra medicinerna som jag har fått istället hjälper inte. Däremot så känner jag mig inte lika avtrubbad och trött när jag inte tar Primperan längre (om man nu ska se på något positivt...)

• Stina1982

Så trist! Undrar om kroppen vänjer sig efter ett tag utan medicin? Jag känner mig åxå väldigt trött av tabletterna, även fast jag tar lergigan comp och de ska ju vara uppiggande.

• verkar
    Serla skrev 2013-05-19 23:50:24 följande:
    Jag har slutat med Primperanet nu, får inte ta det längre. Spyr flera gånger varje dag och de andra medicinerna som jag har fått istället hjälper inte. Däremot så känner jag mig inte lika avtrubbad och trött när jag inte tar Primperan längre (om man nu ska se på något positivt...)

Vilken vecka är du i?
    Ursäkta min dyslexi
  • verkar

Nu har jag ringt och fixat medicin, de vill ge mig Lergian Comp det vill inte jag ha. De ska ringa sen så får vi se vad jag får för mått. Inskrivning imorgon.

Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden Hyperemesis