• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Lergigan comp funkade inte alls på mig. Jag tar bara 2 lergigan på kvällen nu o klarar mig på det. Känns väldigt bra! Har inte spytt på flera veckor nu, så håll hoppet uppe tjejer!! Kämpa lite till det vänder nog för er oxå snart! ska på RUL imorn och är sååå spänd och nervös. Hoppas så att allt ser bra ut!!

• verkar
    verkar skrev 2013-05-20 13:00:12 följande:
    Nu har jag ringt och fixat medicin, de vill ge mig Lergian Comp det vill inte jag ha. De ska ringa sen så får vi se vad jag får för mått. Inskrivning imorgon.
    Ursäkta min dyslexi

Tror ni de ringde? Nej undrar varför.....
    Ursäkta min dyslexi
  • Me2

Då ansluter jag till er. Plussade svagt i lördags och idag är det starkt och klart. Eftersom jag haft HG med de andra två så kan jag inte se någon anledning till varför jag skulle klara mig den här gången. Dock försöker jag gå in fördomsfritt i den här graviditeten och trycker tillbaka känslan att jag redan tycker att spyan sitter i halsen.

En fråga till er som fått  ondasteron, tar det bara bort kräkningarna eller minskar det även illamåendet ?
    Har för mig att jag har fått kombination av Lergigan Comp, Pimperan och någon mer medicin tidigare, men det har inte direkt hjälpt. Pimperanen harändå varit min "livlina" då man slipper ta en oralt, har varit skönt att veta att något ändå stannar i kroppen. 

• Bianca1

Nu har mitt mående bättras ganska mycket. Kräks kanske varannan dag nu istället. Men blev sjukskriven två veckor till.

Kliver över tröskeln till vecka 12 idag! Hur mår ni?

Kram!

• Newbie84

Skulle börjat jobba i måndags men har inte klarat det vart liggande lör till idag... Hoppas på i morgon

• Newbie84

Detta är ju min första graviditet när borde man knyta an till bebisen i magen? Känner inte att jag gjort eller gör det och att allt bara är jobbigt som växande mage illamåendet osv. Kanske vart lättare om man mått bra, hur känner ni?

• Jenny78
    Me2 skrev 2013-05-21 06:43:29 följande:
    Då ansluter jag till er. Plussade svagt i lördags och idag är det starkt och klart. Eftersom jag haft HG med de andra två så kan jag inte se någon anledning till varför jag skulle klara mig den här gången. Dock försöker jag gå in fördomsfritt i den här graviditeten och trycker tillbaka känslan att jag redan tycker att spyan sitter i halsen. En fråga till er som fått  ondasteron, tar det bara bort kräkningarna eller minskar det även illamåendet ? Har för mig att jag har fått kombination av Lergigan Comp, Pimperan och någon mer medicin tidigare, men det har inte direkt hjälpt. Pimperanen harändå varit min "livlina" då man slipper ta en oralt, har varit skönt att veta att något ändå stannar i kroppen. 

Jag har bara ätit ondasetron i några dagar men för mig verkar det dämpa både illamåendet och ta bort kräkningarna. Nu har jag inte kräkts sen lördags morse och det är nog rekord sen vecka sex typ, är i vecka 16 nu.
  • Stina1982

Bianca, vad skönt att du mår bättre! Jag ska verkligen försöka komma igång och jobba till veckan, varit sjukskriven 8 veckor nu. Vet inte hur det kommer funka, vissa dagar är bra, andra dåliga. Känner dock en klar förbättring jämfört med hur jag mådde för några veckor sen!

• Stina1982

Newbie: detta är mitt andra barn och jag känner ingen anknytning heller. Har inte kunnat glädja mig alls än åt graviditeten utan bara försökt överleva. Med första barnet mådde jag åxå illa och kände först glädje i slutet av graviditeten. Men när sonen väl föddes då kom all den kärlek som jag inte känt tidigare! :)

Svar på tråden Hyperemesis