Newbie84: För mig var det precis tvärt om. Stolpillerna var räddningen ! Då visste jag att jag fick behålla något, bara känslan av att veta att jag precis tagit tabletter och absolut inte fick spy på en viss tid gjorde att illamåendet blev 100x värre och då var verkligen räddningen Pimperan som fanns i stolpiller.
Jag kan tycka att det är helt absurt att "alla" mediciner mot illamående är just tabletter som man ska svälja och hålla nere. Har så många gånger försökt få fram hur länge man måste vänta innan tabletterna tas upp också, men ingen som velat ge något direkt svar, så jag räknade en halvtimme som safe tid. Någon som vet ?
Härligt att det verkar vända lite för dig, eller att du iallafall har hyfsade dagar emellanåt !
Jag kan säga att jag inte var någon bra mamma, när jag väntade andra barnet, vilket även har varit orsaken till att vi tvekat om en till. Är det verkligen värt att missa ett år av sina barns liv ?? Nu har vi ändå tillslut valt att det är det, kanske var det dumt att vänta tills de blivit så stora och nu är mer medvetna om vad som händer. När jag väntade andra barnet var första liten (22månader när hon föddes) och kommer inte håg något av det. För mig känns det ändå hemskt när jag tänker tillbaka, jag kunde inte göra något med honom, hela tiden mamma mår inte bra, efter några veckor började han gå runt med en egen hink och låtsas kräkas i
Nu kommer de antagligen "lida" mer eftersom de är stora och kräver lite mer och därtill kommer komma ihåg att jag varit frånvarande en så lång tid