• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Me2
    Najsen89 skrev 2013-05-08 11:59:20 följande:
    Vi berättade tidigt för sonen som snart är tre år varför mamma mår så dåligt. När jag hänger över toalettstolen står han bakom mig och klappar mig på ryggen och säger: Lilla gumman
    Sötnos !
  • Stina1982

Najsen: vilken guldklimp han är! Då orkar man lite till :) Shit, jag glömde ta mina tabletter på em för jag somnade. Inte konstigt att jag mår skit! Det jobbiga är ju att det frestar så mycket på både kroppen och psyket att må så här illa! Hur tänker ni när ni mår som sämst? För att stå ut menar jag.

• Alfonsmamman

Hej.
    Nu har det varit nonstop några dagar. Utan bra dagar som paus. Lite kämpigt nu. Har ni också två olika sorters illamående. Jag kämpar med magkatarr från helvetet med illamående som gör att jag kräks. Och sedan illamåendet som är som magsjuka där jag blir helt paralyserad. Vill inte röra på mig. Bara fokuserar på nått tills attackerna passerar. Just nu är det lite kämpigt men vet att jag klarar av det här. Det blir bättre. Positiva tankar!!! Bara positiva tankar.

Varm kram till er.

• Stina1982

Alfonsmamman: vad duktig du är som kan fokusera på det positiva! Kämpa på! Jag har inte känt av någon magkatarr, utan har det konstanta illamåendet med kräkningar. Vet inte riktigt hur magkatarr yttrar sig. Hoppas ni får en bra dag idag tjejer!

• Alfonsmamman

Hej. Har också suttit uppe en stund. Annars ligger jag alltid i soffan. Har svårt för sovrummet. Sover ofta även i soffan nattetid.

Känner ni er liksom sjuka också samtidigt som illamåemdet. Med frossa och ett kraftigt sänkt allmäntillstånd. Fryser alltid enormt nu och frossar kvällstid.

Kram på er.

• Arwen77

Har varit oerhört trött idag och haft kramp i magen. Gråtit mkt och känt mig väldigt skör liksom....tycker oxå bäst om soffan!

• Bianca1

Ja, jag känner mig sjuk precis som du! Nästan febrig! Är så jobbigt. Och som om det inte räckte som det är nu så har halsbrännan från helvetet oxå tillkommit!

• Newbie84

Någon son äter vitamin B6 i kombination med primperan och lergigan comp? Hjälper det?

Svar på tråden Hyperemesis